اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

افزایش مناطق شکار ممنوع کهگیلویه وبویراحمد با معرفی منطقه جدید

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: با معرفی منطقه جدید شکار ممنوع کوه اشکر در چرام این مناطق به 6 منطقه افزایش یافت.

افزایش مناطق شکار ممنوع کهگیلویه وبویراحمد با معرفی منطقه جدید

اسلام جاودان خرد در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: افزون بر 75 محیط بان کهگیلویه وبویراحمد تا پیش از این از یک پارک ملی 7 منطقه حفاظت شده و  5 منطقه شکار ممنوع با مجموع 312 هزار هکتار را حفاظت می کردند.

وی بیان کرد: با آگهی رسمی منطقه جدید شکار ممنوع در چرام مناطق شکار ممنوع به 6 منطقه افرایش یافت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:با توجه به اینکه چرام تا پیش از این هیچ گونه منطقه ای تحت عنوان حفاظت شده یا شکار ممنوع نداشت وفعالیت محیط زیست در این شهرستان بیشتر بصورت نمایندگی بود، تلاش برای تصویب منطقه ای در این شهرستان بعنوان شکار ممنوع در دستور کار قرار گرفت .

جاودان خرد عنوان کرد: با تلاشی که صورت گرفت سرانجام کوه" اشکر" این شهرستان در تیرماه جاری  طی آگهی روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران (قوه قضائیه ) به منطقه شکار ممنوع تبدیل شد.

وی گفت: با این اقدام مجموع  مناطق شکار ممنوع استان از 5 به 6 منطقه افزایش یافته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: براساس این آگهی ، از کوه اشکر به مدت 5 سال بعنوان منطقه" شکار ممنوع" حفاظت می شود و پس از اتمام 5 سال طی ارزیابی کارشناسان سازمان تصمیم نهایی در خصوص تمدید یا ارتقاء آن به مناطق حفاظت شده اتخاذ خواهد شد.

جاودان خرد بیان کرد: براساس  ماده 6 قانون حفاظت وبهسازی محیط زیست ، هرگونه شکار و تیراندازی در این منطقه ممنوع می باشد و در صورت هرگونه تخلف زیست محیطی با خاطیان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت .

وی افزود: تا پیش از این ، منطقه شکار ممنوع کوه حاتم تلرش حد فاصل بهمئی و لنده و بهبان در خوزستان ، منطقه شکار ممنوع پادنای سمیرم ، منطقه شکار ممنوع ماغر در بهمئی ، منطقه شکار ممنوع لار در باشت ، منطقه شکار ممنوع خرم ناز در بویراحمد ، 5 منطقه شکار ممنوع استان بودند که با معرفی منطقه شکار ممنوع کوه اشکر ؛ این مناطق به 6 منطقه افزایش یافت .     

پایان پیام/ ۸۲۰۳۳

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول