اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

مسکو میزبان رقابت‌های دانشجویان همسود، شانگهای و بریکس

مسابقات دانشجویان کشورهای همسود، شانگهای و بریکس در شهر «یکاترینبورگ» روسیه با حضور ورزشکارانی از جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

مسکو میزبان رقابت‌های دانشجویان همسود، شانگهای و بریکس

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، مشارکت هر کشور در حیات ورزشی جهان منبع ارزشمندی است که به پیشرفت کشور در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان کمک می‌کند.

ورزش دانشجویی نیز یکی از بردارهای ورزش بین المللی و بخشی از دیپلماسی ورزشی جهان است بر همین اساس دولت روسیه و شهرداری شهر «یکاترینبورگ» پایتخت ناحیه فدرال اورال تصمیم گرفته در مرداد و شهریور سال جاری مسابقات دانشجویان کشورهای مستقل مشترک المنافع، شانگهای و بریکس را برگزار کنند.

بر همین اساس زمان برگزاری مسابقه از ۱۹ تا ۳۱ آگوست 2023 مطابق با ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ و ۹ شهریور ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

اهداف اصلی جشنواره ورزش دانشگاهی یکاترینبورگ شامل ایجاد فرصت برای ورزشکاران جوان روسیه و کشورهای عضو بریکس، سازمان همکاری شانگهای و کشورهای مستقل مشترک المنافع برای کسب تجربه کامل از شرکت در مسابقات بزرگ بین المللی، جلب توجه بیشتر شهروندان روسیه به سبک زندگی سالم و ورزش، نشان دادن فرآیند توسعه یکاترینبورگ به عنوان شهری با زیرساخت های ورزشی و فرهنگی مدرن توسعه یافته و برگزاری جشنواره ورزشی بر اساس استانداردهای جهانی است.

در این دوره از مسابقات ورزشکاران در 14 رشته ورزشی (بدمینتون، بسکتبال 3*3، بوکس، والیبال، جودو، فوتسال، تنیس روی میز، شنا، شیرجه، سامبو، کشتی، تنیس، تکواندو، ژیمناستیک رقابت می‌کنند و مسابقات در 6 ورزشگاه برگزار می‌شود.

انتظار می رود حدود 4 هزار ورزشکار و نمایندگان تیم از کشورهای مختلف نیز حضور داشته باشند ضمن این که تاکنون لیستی از ورزشکارانی از بلاروس، ونزوئلا، ویتنام، زیمبابوه، اندونزی، قزاقستان، چین، کوبا، نیجریه، پاکستان، تاجیکستان، تانزانیا، اوگاندا، سریلانکا و اکوادور ارائه شده است.

در حال حاضر تاکنون کشورهای آرژانتین، ارمنستان، بنگلادش، برزیل، گواتمالا، ایران، قرقیزستان، مکزیک و صربستان اعلام آمادگی کرده اند.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول