اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

از ابتدای سال جاری ۱۱۳ هکتار از مراتع و جنگل‌های آذربایجان غربی طعمه آتش شده است

جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۲۳ فقره آتش سوزی در استان به ثبت رسیده و طی آن ۱۱۳ هکتار از مراتع و جنگل‌های منطقه طعمه آتش شده‌ است.

از ابتدای سال جاری ۱۱۳ هکتار از مراتع و جنگل‌های آذربایجان غربی طعمه آتش شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حسین شهابی پور جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون، ۲۳ فقره آتش سوزی در استان به ثبت رسیده و طی آن ۱۱۳ هکتار از مراتع و جنگل‌های منطقه طعمه آتش شده‌ است.

وی گفت:از مجموع ۱۱۳ هکتار منابع طبیعی استان که دچار حریق شده‌است ۱۴ فقره در عرصه‌های جنگلی با ۸۵ هکتار و ۹ فقره مراتع با ۲۸ هکتار مساحت بوده‌ است.

وی با بیان اینکه عرصه‌های جنگلی سردشت عمده ترین میزان آتش سوزی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند، ادامه داد: عوامل انسانی مهمترین نقش را در این آتش سوزی‌ها داشتند.

جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: با توجه به اینکه بارندگی‌های استان امسال بسیار مطلوب بود پوشش گیاهی نیز به صورت چشمگیری افزایش یافته‌ و با افزایش گرمای هوا در استان و خشک شدن پوشش گیاهی احتمال آتش سوزی هم بیشتر شده‌ است.

شهابی پور با اشاره به اینکه آتش سوزی از چندین منظر به طبیعت خسارت وارد می‌کند، اضافه کرد: بافت فیزیکی خاک در این رخداد برهم می‌خورد و پوشش گیاهی و علوفه‌ای نیز از بین می‌رود.

جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: شاید با قرق و عملیات حفاظتی، پوشش گیاهی بتواند بعد از پنج سال دوباره بازیابی شود ولی هرگز شرایط اولیه خود را نخواهد داشت.

شهابی پور اظهار کرد: برای بازیابی جنگل‌ها نیز شاید بیش از ۱۰۰ سال زمان صرف شود که این مناطق احیا و بازسازی شوند که زمان بسیاری است.

وی با اشاره به کمبود تجهیزات اطفای حریق در یگان حفاظت منابع طبیعی استان یادآور شد: مهمترین مساله در این زمینه استفاده از توان و ظرفیت سایر دستگاه‌ها، جوامع محلی و اطلاع‌رسانی است.

به گفته وی، ۱۷ دستگاه عضو کارگروه اطفای حریق استان هستند که نقش مشترکی در حفاظت از عرصه های طبیعی ملی ایفا می‌کنند.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول