اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

خرید تضمینی 29 هزار تُن گندم در چهارمحال و بختیاری

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: تا پایان روز 15 مردادماه امسال 29 هزار تُن گندم در استان به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است و پیش‌بینی می‌شود این میزان به 40 تا 45 هزار تُن افزایش یابد.

خرید تضمینی 29 هزار تُن گندم در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سیروس بیک‌بکان صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری گفت: تا پایان روز ۱۵ مردادماه امسال ۲۹ هزار تُن گندم در استان به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است و پیش‌بینی می‌شود این میزان به ۴۰ تا ۴۵ هزار تُن افزایش یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به کشت قراردادی در استان، افزود: برای حمایت از تولید پایدار به ویژه در خصوص کشت گندم و همگام با سراسر کشور امسال کشت قراردادی در استان ما هم اجرا شده است.

وی اضافه کرد: در سال زراعی جاری از سطح ۲۰ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی استان حدود ۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار تحت پوشش کشت قراردادی قرار گرفت.

بیک‌بکان با اشاره به خدمات ویژه ارائه شده به کشاورزانی که در کشت قراردادی شرکت کرده‌اند،  عنوان کرد: ۲۰ درصد حق بیمه این کشاورزان کاهش پیدا کرده و پول حق بیمه نیز از بهای گندمی که در حال حاضر تحویل سیلوها می‌دهند کسر و همچنین ۵۰ درصد بهای کودهای مورد استفاده در زمان برداشت محصول پرداخت می‌شود.

وی گفت: کشاورزانی که در کشت قراردادی شرکت کرده‌اند به ازای هر یک تُن گندم که به سیلو تحویل می‌دهند ۱۰۰ هزار تومان کمک هزینه حمل دریافت می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سال زراعی آینده علاوه بر گندم آبی، گندم دیم، جو آبی، جو دیم و کلزا تحت پوشش کشت قراردادی قرار می‌گیرد.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول