اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

رشد تولید و اشتغال تا ابراز امیدواری مدیرکل صمت از فعال شدن معدن سنگرود

مدیرکل صمت گیلان از رشد تولید و اشتغال در استان خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم علاوه بر توسعه صنایع، هیچ واحدی تعطیل نشده است.

رشد تولید و اشتغال تا ابراز امیدواری مدیرکل صمت از فعال شدن معدن سنگرود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، تیمور پورحیدری، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و جراید در سالن اجلاس اداره کل صمت با اشاره به پیشتازی گیلان در حوزه صمت، اظهار کرد: با احیا واحد‌های صنعتی، معادن و تقویت صادرات، جایگاه گیلان در حوزه تولید و اشتغال رشد یافته است.

فعالیت بالغ بر ۳۷۰ شرکت فناور صمتی در گیلان

وی با اشاره به رشد واحد‌های فناور حوزه صنعت، افزود: با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه‌ها گامهای موثری برداشته شده و بالغ بر ۳۷۰ شرکت دانش بنیان در استان در حال فعالیت هستند.

درآمد ۷۵۰ میلیون دلاری ۱۰۰ برند صادراتی گیلان

مدیرکل صمت گیلان با اشاره به فعالیت سه گمرک فعال در استان، گفت: در گیلان ۱۰۰ برند صادراتی وجود دارد و بالغ بر ۷۵۰ میلیون دلار طی یک سال اخیر صادرات داشته اند هر چند میزان صادرات واقعی گیلان بسیار بیشتر است.

پیش‌بینی ضمن از تحقق ۳۷ درصدی در اشتغال

پورحیدری با اشاره به سهم صمت در سبد اشتغال گیلان، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا صمت گیلان تا پایان سال ۳۷ درصد اشتغال را در سبد اشتغال داشته باشد.

در دولت سیزدهم واحدی از صنایع تعطیل نشد

وی از احیا بالغ بر ۱۸۰ واحد صنعتی طی دو سال اخیر خبر داد و گفت: خوش‌بختانه در دولت سیزدهم علاوه بر تقویت و توسعه صنایع، هیچ واحد صنعتی تعطیل نشده است.

رئیس سازمان صمت گیلان در پاسخ به سوالی مبنی بر خبر احیای کفش گنجه رودبار تا ۲ ماه آینده و اقدامات انجام شده در این بخش گفت: با توجه به شرایط موجود این سازمان هیچ برنامه‌ای برای احیای کفش گنجه رودبار پیش بینی نکرده است.

سنگرود فعال خواهد شد

مدیرکل صمت گیلان با اشاره به آخرین وضعیت معدن سنگرود در لوشان رودبار، بیان  کرد: این معدن بعد از گذشت بیش از یک دهه تعطیلی در فراینده مزایده قرار گرفت و تحویل برنده مزایده شد اما در ادامه کار با اشکالاتی از طرف پیمانکار مواجهه شد.

پورحیدری با اذعان به اینکه، راه‌اندازی معدن سنگرود مرتبا و هفتگی مورد بررسی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: معدن سنگرود قطعاً فعال خواهد شد اما اگر بهره‌بردار نتواند تعهدات خود را انجام دهد یقیناً برخورد قانونی خواهیم کرد.

پایان پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول