اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

نجات 4 فرد محبوس‌شده در زیر آوار ساختمانی در منطقه 19

ظهر امروز ساختمانی در منطقه 19 تهران فروریخت. به گفته مسؤولان 6 نفر زیر آوار محبوس شدند که تاکنون 4 نفر آنها از زیر آوار خارج شده‌اند.

نجات 4 فرد محبوس‌شده در زیر آوار ساختمانی در منطقه 19

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اظهار کرد: ساعت ۱۲ و ۲۴ دقیقه ظهر امروز حادثه ریزش ساختمانی در شهرک احمدیه در اطراف محله خلازی به ما اعلام شد.

وی گفت: در حال حاضر 6 ایستگاه آتش نشانی، چندین دستگاه جرثقیل سنگین و لدر سنگین سازمانی در کنار عوامل ناجا، ستاد بحران و هلال احمر در محل حضور دارند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه همه ساختمان‌های اطراف حادثه در حال ساخت هستند، عنوان کرد: چندین ساختمان در کنار همدیگر به یکباره ریزش کرده است که دلایل این اتفاق باید بررسی شود.
 

 

ملکی ادامه داد: در ابتدا به ما اعلام شد که در محل اصلی ریزش احتمالا چند نفر در زیر آوار محبوس هستند آمار درستی به ما اعلام نکردند؛ ما در بیست دقیقه ابتدای عملیات 2 نفر را به طور زنده از زیر آوار خارج کردیم و اکنون عملیات آواربرداری با توجه به تجربه‌ای که در حادثه پلاسکو و متروپل آبادان داریم در چندین نقطه با احتیاط کامل در حال انجام است.

وی ضمن اشاره به اینکه در هیچکدام از ساختمان های این منطقه سکنه وجود ندارد، ابراز کرد: با توجه به وضعیت ساختمان‌های اطراف و عدم پایداری ـآن‌ها از مردم درخواست داریم که در این نقطه تجمع نکنند.

 

 

6 نفر زیر آوار گیر کرده‌اند/ 4 نفر پیدا شدند

در این باره سرهنگ بابک نمک شناس؛ رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: ساعاتی پیش و در زمان اجرای تخریب یکی از واحدهای غیرایمن در این منطقه، به علت عدم رعایت نکات ایمنی از سوی ساختمان‌های همجوار این ساختمان و عدم پایداری سازه، تعداد 5 ساختمان همجوار دچار تخریب شد که بر اثر آن تعداد 4 نفر از پرسنل انتظامی و دو نفر از پرسنل شهرداری در زیر آوار ساختمانی گرفتار شدند.

 

رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: در حال حاضر با توجه به حضور تیم های امداد و نجات در محل، عملیات جهت رهاسازی افراد گرفتار در زیر آوار ساختمانی در حال اجرا است که تا به این لحظه تعداد 4 نفر از زیر آوار نجات پیدا کرده و اقدامات جهت نجات جان سایر افراد گرفتار در زیر آوار با سرعت در حال اجرا است که نتیجه آن متعاقبا در اطلاع رسانی های بعدی اعلام خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول