اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

یکهزار و ۳۱۸ هکتار از اراضی یزد به کشت ذرت اختصاص یافت

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد با اشاره به پایان کشت ذرت در استان گفت: در سال جاری یکهزار و ۳۱۸ هکتار از اراضی استان به کشت ذرت اختصاص یافته است.

یکهزار و ۳۱۸ هکتار از اراضی یزد به کشت ذرت اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی استان، یدالله جواد پور اظهار کرد: برای کاشت این سطح از اراضی ۳۳ تن بذر اصلاح شده ذرت و ۸۳۰ تن انواع کودهای شیمیایی یارانه دار بین کشاورزان توزیع شد.

وی بیشترین سطح زیر کشت این گیاه را در شهرستان‌های خاتم، ابرکوه و اشکذر بیان و افزود: پیش بینی می شود شش هزار و ۱۳۷ تن ذرت دانه‌ای و سه هزار و ۵۶ ذرت علوفه‌ای برداشت شود.

 مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: با توجه به نیاز دامداران به علوفه ،کاشت گیاهان علوفه‌ای و بخصوص ذرت در الگوی کشت استان قرار گرفته است.

محلول پاشی درختان پسته برای افزایش مقاومت درختان در برابر گرما

 جهاد کشاورزی یزد در اطلاعیه نیز آورده: با توجه به تداوم گرمای هوا در راستای افزایش مقاومت درختان پسته به تنش های ناشی از گرما لازم است محلول پاشی ترکیبات پتاسه به همراه اسیدهای امینه با نظر کارشناس جهاد کشاورزی در باغات پسته انجام گیرد.

جهت رفع مشکل عدم یکنواختی پر شدن مغز میوه باغات پسته ،بهترین راهکار استفاده از کودهای پتاس بالا مانند سولو پتاس همراه آبیاری و محلول پاشی کود نیترات پتاسیم است .

زمان طلایی برای انجام ازمایش برگ در باغات پسته تا نیمه مرداد ماه بوده و توصیه می شود کود دهی و تغذیه باغات براساس نتایج آزمایش آب ،خاک، برگ و با نظر کارشناس صورت پذیرد.

پایان پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول