اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

۱۴۴ میلیارد تومان محکومیت پرونده‌های قاچاق در استان مرکزی

سرپرست تعزیرات حکومتی استان مرکزی از صدور محکومیت ۱۴۴ میلیاردی پرونده‌های قاچاق خبر داد.

۱۴۴ میلیارد تومان محکومیت پرونده‌های قاچاق در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سعید نورالهی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات تعزیرات استان از ۲۳ اردیبهشت تا نهم مردادماه اظهار کرد: دو هزار و ۳۶۸ فقره وارده‌های پرونده شعب بدوی در کل استان بوده که از این تعداد دو هزار و ۱۶۴ فقره مختومه شده است؛ محکومیت ریالی در شعب بدوی هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به مشابه سال گذشته ۱۹۹ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به بخش اجرای احکام افزود: فرآیند رسیدگی و صدور حکم تا زمانی که اجرای کامل حکم انجام نشود، بازدارندگی لازم را ندارد؛‌ به همین دلیل یکی از مهمترین بخش‌های تعزیزات معاونت اجرای احکام است.

سرپرست تعزیرات حکومتی استان مرکزی با اشاره به پرونده‌های اجرای احکام بیان کرد: در همین بازه زمانی هزار و ۵۱۴ فقره وارده پرونده در اجرای احکام تعزیرات حکومتی ثبت شده که یک هزار ۴۵۳ فقره آن مختومه شد؛ میزان محکومیت ریالی این پرونده‌ها دو هزار و ۳۸۵ میلیارد ریال بوده است.

نورالهی بیان کرد: میزان ریالی اعاده در حق شکات دو میلیارد و ۳۴۲ میلیون ریال و میزان ریالی وصولی اجرای احکام ۳۴۱ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶۶ درصد و اعاده در حق شکات نیز دوهزار و ۴۷۶ درصد افزایش داشته است.

۵۲ میلیارد تومان محکومیت پرونده‌های مهم و ملی استان

وی با اشاره به پرونده‌های مهم و ملی استان اضافه کرد: این پرونده‌ها (پرونده‌های بالای یک میلیارد تومان)؛ در بخش کالا و خدمات چهار پرونده تشکیل و مختومه شده که جمع ریالی محکومیت ۵۲۰ میلیارد ریال بوده است.

سرپرست تعزیرات حکومتی استان مرکزی ادامه داد: در بخش قاچاق کالا و ارز ۵۱ فقره وارده پرونده‌های مهمه بوده که ۴۶ فقره به مبلغ ۱۴۴ میلیارد تومان منجر به صدور حکم شده است.

نورالهی با اشاره به گشت مشترک بازرسی نیز گفت: در ۸۰ روز ۱۵۰ اکیپ تشکیل شده که تقریبا ۶۷۰ فقره بازرسی صورت گرفته که ۱۷۲ فقره آن متخلف شناخته شدند که نشان می‌دهد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد رشد به همراه داشته است.

۹ مشاور املاک پلمب شدند

وی با اشاره به بازرسی از مشاورین املاک افزود: ۲۹۰ مشاور املاک استان توسط ۶۵ اکیپ بازرسی شدند که ۱۴۰ فقره تخلف شناسایی شد، ۹ مشاور املاک نیز پلمب شدند؛ بیشترین تخلف در این صنف مربوط به دریافت کمیسیون بیش از نرخ قانونی، عدم نصب نرخ‌نامه، عدم صدور فاکتور بوده است.

سرپرست تعزیرات حکومتی استان مرکزی با اشاره به حوزه آرد و نان یادآور شد: بیشترین شکایات واصله به سازمان صنعت و معدن و جهاد کشاورزی کیفیت و کمیت بحث ‌آرد و نان است؛ ۸۰۰ فقره پرونده برای نانوایان تشکیل شده که بیشترین علت تخلفات تعطیلی خودسرانه بوده است

نورالهی در خصوص پرونده‌های وارده در بخش خودرو نیز گفت: عدم تحویل به موقع خودرو و عدم پرداخت سود مشارکت بیشترین شکایات ثبت شده در این حوزه است؛ تاکنون احتکار خودرو در استان مرکزی صورت نگرفته است.

وی افزود: کنترل بازار مرغ یکی دیگر از فعالیت‌‌های تعزیرات حکومتی است که در این بخش برای کشتارگاه‌های استان ۱۰ فقره پرونده تکمیل شده؛ تولید مرغ در استان بیش از ظرفیت مصرف است اما متاسفانه از این ظرفیت به درستی استفاده نکردیم.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول