اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

رسانه ماندگار نیازمند زمان شناسی، موقعیت شناسی و انسان شناسی است

نماینده ولی فقیه در گیلان با توصیه به مدیران رسانه ملی در خصوص توجه به نسل جدید در حوزه‌های مختلف گفت: رسانه ماندگار نیازمند زمان شناسی، موقعیت شناسی و انسان شناسی است و تا زمانی که به این امر توجه نشود نمیتوان در جذب مخاطب موثر عمل کرد.

رسانه ماندگار نیازمند زمان شناسی، موقعیت شناسی و انسان شناسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حضرت آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل صدا و سیما مرکز گیلان در سالن اجتماعات بانک صادرات با بیان اینکه انسان در زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی دارای ظرافت بسیار زیاد است، اظهار کرد: باید تمامی مسؤولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی به ظرافت‌های موجود در جامعه توجه کرده و آن را عملی کنند.

وی با توصیه به مدیران رسانه ملی در خصوص توجه به نسل جدید در حوزه‌های مختلف گفت: رسانه ماندگار نیازمند زمان شناسی، موقعیت شناسی و انسان شناسی است و تا زمانی که به این امر توجه نشود نمی‌توان در جذب مخاطب مؤثر عمل کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید لزوم توجه به ویژگی زمان شناسی در شهدای کربلا و امام راحل(ره) بیان کرد: شهدای کربلا در روز عاشورا و امام راحل (ره) زمان شناس بوده و در زمانی مناسب به جهاد در راه خدا پرداخته و در این راه جان خود را فدای خدای خود کردند.

فلاحتی یکی از مهمترین ویژگی‌های مردم را زمان شناسی در برهه‌های مختلف دانست و افزود: مردم ایران زمان شناس بوده و در زمانی مناسب به با حضور خود به استکبار فهماندند که پای انقلاب هستند لذا این ویژگی مهم باید توسط رسانه ملی تبیین شود.

وی با بیان اینکه موقعیت شناسی و آمایش سرزمینی باید سرلوحه انجام امور توسط رسانه ملی در تمامی استان‌ها قرار گیرد، گفت: مدیران صدا و سیما باید موقعیتی که در آن قرار گرفته را شناخته و بر همان اساس عمل کند زیرا رویکرد مدیریتی و ساخت محصولات سیما و هنری در استان‌های مختلف متفاوت است.

به گفته نماینده ولی فقیه در گیلان یک مدیر باید از حقوق مردم و نیروهای خود دفاع کند لذا صداوسیما باید به این امر اهتمام ویژه ورزند زیره دشمن سعی دارد میان مردم و صدا وسیما فاصله ایجاد کند.

فلاحتی با اشاره تلاش رسانه‌ای بیگانه برای کمرنگ جلوه دادن نقش جمهوری اسلامی در بین الملل و کشورهای اسلامی افزود: هیج حرکتی به مانند جمهوری اسلامی در تاریخ جهان تاثیرگذار نبود و اکنون این نظام در بسیاری از سیاست‌ها و مسائل اقتصادی منطقه و جهان  تاثیر گذاشته است ولی نسل جدید با این ویژگی‌ها آشنا نیستند.

وی یکی از مهمترین رسالت‌های رسانه را انسان و مخاطب شناسی دانست و بیان کرد: ذائقه مخاطبین در نسل جدید تغییر یافته است از این رو تا مادامی که رسانه ملی در ساخت محصولات خود به ذائقه مردم توجه نکند نمی‌تواند مردم را پای تلویزیون بکشاند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به ویژگی‌های رسانه ملی در طراز جمهوری اسلامی گفت: توجه به ایمان و عقاید مردم، توجه به بسط ارزش‌های اسلامی، توجه به تمدن اسلامی، رونق بخشی به تولید ملی و جهاد تبیین جزو چند رسالت مهم رسانه ملی در سطح کشور است.

فلاحتی با تأکید بر لزوم توجه به تبیین اقدامات جمهوری اسلامی در طول ۴۴ سال گذشته در حوزه‌های مختلف توسط رسانه ملی، بیان کرد: ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است آنطور که باید اقدامات کشور در رسانه ملی در برخی از حوزه‌ها توجه نشده زیرا اگر این اقدامات به خوبی برای نسل جدید تبیین می‌شد دیگر شاهد فتنه‌های مختلف در کشور نبودیم.

وی با بیان اینکه یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری مسئله رونق تولید است، گفت: استکبار سعی دارد آینده کشور در حوزه تولید، اقتصاد و فرهنگی را کمرنگ جلوه دهد و برای تحقق این امر رسانه‌های زیادی را تأسیس و با ساخت برنامه‌های مختلف در حال اجرای برنامه‌های خود است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه صدا و سیما باید با جهاد تبیین به جنگ رسانه‌های بیگانه برود، گفت: رسانه ملی یک نهاد حاکمیتی در جمهوری اسلامی است که نقش مهمی در جهاد تبیین و مبارزه با جنگ‌های نرم و ترکیبی دشمن دارد.

گفتنیی است در پایان این مراسم، با تقدیر از تلاش‌های محمد باقرزاده، تقی ربانی به عنوان مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز گیلان معرفی شد.

پایان پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول