اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

فرمانده سپاه خوزستان: خبرنگاران افسران جنگ ترکیبی هستند

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: خبرنگاران افسران جنگ ترکیبی هستند و این حرفه امروز در دنیا حرف اول را می‌زند.

فرمانده سپاه خوزستان: خبرنگاران افسران جنگ ترکیبی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان امروز در همایش روز خبرنگار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار اظهار کرد: حرفه‌ی خبرنگاری از شان و جایگاه ارزشمندی برخوردار است که جامعه نیز به این جایگاه نیازمند است.

وی گفت: نیازهای یک جامعه روز به روز متنوع‌تر می‌شود و این نیاز توسط افرادی که در آن حوزه تخصص دارند، برآورده می‌شود. در همین راستا در کشور ما نیز مجاهدت زیادی  به صورت شبانه‌روزی در حوزه‌های نظیر اقتصاد، کشاورزی، محیط‌زیست و .... در حال انجام است.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با بیان اینکه امنیت امروزی که در کشور ایجاد شده است، اتفاقی نیست، گفت: سربازان گمنام ما در اقصی‌ نقاط کشور برای ایجاد امنیت در کشور از خودگذشتگی‌های فراوانی انجام دادند و امروز می‌بینیم که پس از 40 سال دشمنان علی‌رغم تجهیزات و تکنولوژی که در اختیار دارند جرات حمله به کشورمان را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: امنیت امروز به یمن نظام اسلامی و رهبری مقتدر نظام، همچنین توانمندی جوانان ما حاصل شده است.

سردار شاهوارپور همچنین با اشاره به نیاز کشور به فرهنگ‌سازی ادامه داد: در بخش فرهنگی نیز حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و سایر نهادها و متخصصان در حال فعالیت هستند تا نیازهای کشور را تحقق بخشند.

وی حوزه خبر و رسانه را از مسائل مهم جامعه دانست و گفت: امروز دشمنان جنگ ترکیبی را در صدر فعالیت‌های خود قرار داده‌اند چرا که از جنگ سخت و نیمه‌سخت ناامید شده‌اند. بنای جنگ ترکیبی دشمنان این است که به زندگی جوانان و نوجوانان ما را جهت بدهند و اجازه تفکر را از آنان سلب کنند.  

سردار شاهوارپور افزود: دشمنان با 295 شبکه ماهواره‌ای و اینترنتی وارد جنگ جهانی رسانه برای تقابل با نظام اسلامی شدند اما سال گذشته دنیا مشاهده کرد که ما در این جنگ پیروز شدیم که بخشی از این نبرد بر دوش خبرنگاران بود.

وی با بیان اینکه خبرنگاران افسران جنگ ترکیبی هستند، گفت: توقع امروز ما این است که این سربازان و افسران که خودشان به جامعه هویت داده‌اند ارزش‌هایی نظیر تعهد به جامعه را در خود تقویت کنند و به تکالیفی که در برابر نظام اسلامی دارند، عمل کنند.

سردار شاهوارپور بیان کرد: اطلاع‌رسانی شفاف یکی دیگر از رسالت‌های مهم خبرنگاران است تا با تبادل شفاف داده‌ها و اطلاعات، جامعه در مسیر رشد و پیشرفت قرار بگیرد. در عین حال مردمی بودن خبرنگاران فرصتی را فراهم می‌کند که مسؤولان بیشتر در جریان مشکلات مردم قرار بگیرند.  

وی همچنین با تاکید بر اینکه در حوزه‌ی خبر و رسانه در استان باید منسجم و هماهنگ عمل شود، گفت: ما باید از امروز برای آینده برنامه‌ریزی کنیم و در حوزه‌ی رسانه باید توجه باشیم که چه تهدیداتی را در پیش رو داریم و باید برای مقابله با آنها اقدامات لازم را انجام دهیم.

سردار شاهوارپور با اشاره به اینکه همایش بزرگ اربعین در رسانه‌ی دشمنان جایی ندارد، بیان کرد: یکی از برنامه‌های دشمنان کمرنگ نشان دادن این همایش عظیم است که این پرداختن به این موضوع باید مورد توجه خبرنگاران قرار بگیرد.

وی یادآور شد: ایجاد روحیه‌ی نشاط و امیدآفرینی در بین دانش‌آموزان و دانشجویان و تشویق آنها به علم‌اندوزی یکی دیگر از اولویت‌هایی است که باید در رسانه‌ها دنبال شود.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان همچنین با تاکید بر لزوم توجه به معیشت خبرنگاران گفت: از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست می‌کنیم که به مسائل معیشتی و رفاهی خبرنگاران نظیر بیمه آنها رسیدگی کند و دغدغه‌های این قشر را برطرف کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، امروز همایش روز خبرنگار و نمایشگاه عکس خبری سپاه خوزستان جهت تجلیل از زحمات یکساله اصحاب رسانه خوزستان با حضور بیش از ۱۰۰ خبرنگار و عکاس خوزستانی برگزار شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول