اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

فارس من| خدمات پایان‌نامه‌نویسی زیبنده عدالت دانشگاهی نیست

برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی خواستار محدود شدن خدمات پایان‌نامه‌نویسی شدند.

فارس من| خدمات پایان‌نامه‌نویسی زیبنده عدالت دانشگاهی نیست

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی خواستار   « محدود شدن خدمات پایان‌نامه نویسی شدند.»   شدند.

این کاربران در پویش خود آوردند:

«با اینکه خرید و فروش پایان‌نامه ممنوع است، اما در برخی موسسه‌های مجازی، مغازه‌های زیرزمینی در خیابان انقلاب تهران و مکان های دیگر، حتی تعدادی از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، با دریافت مبالغی اقدام به خدمات و نگارش پایان نامه برای دانشجویان می کنند، در حالیکه این موضوع شرعا حرام و قانونا ممنوع است، و در حق تعداد زیادی از دانشجویان که خود اقدام به نگارش پایان نامه می‌کنند ظلم بزرگی می شود.

همچنین این موضوع زیبنده آموزش عالی جمهوری اسلامی نیست و انتظار می رود که مسؤولان مربوطه در وزارت علوم، وزارت بهداشت، قوه قضاییه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این موضوع رسیدگی جدی کنند.»

محمد‌علی سوهانی سردبیر پویش فارس من در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: مسأله خرید پایان نامه‌ در تمام مراکز علمی دنیا ممنوع است و این موضوع در مراکز علمی جمهوری اسلامی باید قبیح‌تر باشد، چراکه در کشور ما از نظر عرف و شرع و قانونی حرام است و در کشور‌های دنیا بخاطر قانونی هم به دلیل اینکه تقلب محسوب می‌شود، ممنوع است.

وی افزود: بیشتر دانشجویان از مقطع کارشناسی ارشد تا دکتری خودشان پایان‌نامه را می‌نویسند و به این افراد در برابر کسانی که پایان‌نامه را خریداری می‌کنند، ظلم می‌شود و کسی که خودش نوشته با کسی که خریداری می‌کند در یک تراز قرار می‌گیرد و مساوی می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول