اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

8 پرو‌ژه انتقال آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری در انتظار سرمایه‌گذار بخش خصوصی

مدیر آب‌ و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از آمادگی واگذاری اجرای هشت پروژه تامین و انتقال آب کشاورزی به بخش خصوصی برای افزایش تولیدات بخش کشاورزی و اشتغال‌زایی برای 2 هزار نفر در استان ، خبر داد.

8 پرو‌ژه انتقال آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری در انتظار سرمایه‌گذار بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، غلامرضا ذاکری صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری از آمادگی واگذاری اجرای هشت پروژه تامین و انتقال آب کشاورزی به بخش خصوصی برای افزایش تولیدات بخش کشاورزی و اشتغال‌زایی برای ۲ هزار نفر در استان، خبر داد و گفت: این طرح‌ها در سطحی حدود ۴ هزار و ۷۲۰ هکتار در دست اجراست.

مدیر آب‌ و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این طرح‌ها شامل، احداث شبکه فرعی آبیاری اراضی زیر سد بیدکان در سطح ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار، تأمین و انتقال آب به اراضی دوراهان در سطح ۴۰۰ هکتار، تأمین و انتقال آب به اراضی سرچاه و دوازده امام در سطح ۶۰۰ هکتار، تأمین و انتقال آب به اراضی گاوتوت در سطح ۳۵۰ هکتار، تأمین و انتقال آب به اراضی دره‌ گله‌گرد در سطح ۶۰ هکتار، تامین و انتقال آب به اراضی دهند سفلی در سطح ۲۵۰ هکتار، تأمین و انتقال آب به اراضی چلو سرمور در سطح ۱۹۰ هکتار و تأمین و انتقال آب به اراضی بوگر در سطح ۱۷۰ هکتار است.

وی افزود: برای تکمیل و بهره‌برداری بخش تأمین و انتقال آب و اجرای شبکه آبیاری نوین به اعتباری بالغ‌ بر چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم.

ذاکری اضافه کرد: اجرای طرح‌های قابل‌ واگذاری، زمینه اشتغال ۲ هزار نفر را به‌ صورت مستقیم فراهم خواهد کرد و نقش مهمی در افزایش تولیدات بخش کشاورزی شامل زراعت و باغات به‌ صورت حداقل سالیانه ۶۰ هزار تن دارد.

وی توضیح داد: این هشت طرح نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی متوسط بالای ۵۰ درصد در دست اجراست که دارای تخصیص آب در مجموع حدود ۲ هزار و ۴۰۰ لیتر بر ثانیه است.

مدیر آب‌ و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری،گفت: پروژه‌های نیمه‌تمام تأمین و انتقال آب و توسعه کشاورزی در اراضی شیب‌دار با هدف حفاظت اراضی کشاورزی، جلوگیری از فرسایش خاک، توسعه اراضی زراعی و باغی در دست اجراست که به‌ دنبال آن رفع محرومیت، ایجاد اشتغال، تولید و افزایش درآمد ممکن خواهد شد.

پایان پیام/ ۶۸۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول