اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

واکنش اعضای شورای شهر به حادثه مترو علی آباد

اعضای شورای شهر تهران اظهاراتی را درباره حادثه پله برقی علی‌آباد مطرح کردند.

واکنش اعضای شورای شهر  به حادثه مترو علی آباد

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس،ناصر امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: سوال من از شهرداری این است که گفته شده هفت بار با شهرداری تماس گرفتند و گفتند این پله برقی خاموش است و علت آن نقص فنی است ،چون شهرداری عمدی پله برقی را خاموش نمی کند و دلیل خاموشی آن نقص فنی بوده است.

وی بیان کرد: از روزی که این اتفاق افتاده شورا و شهرداری مورد حمله است و ای کاش مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اطلاعیه می داد و عذرخواهی می کرد نه اینکه تقصیر را بر گردن یک کودک انداخت. من به جای روابط عمومی شهرداری ابراز تأسف و همدردی می کنم و حق این خانواده می دانم که علیه شهرداری اقامه دعوی کنند. همه گناه را بر گردن طفل بی گناه افغانی نیندازیم.

جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با بیان اینکه علاوه بر دلجویی از خانواده باید موارد درمانی دنبال شود، گفت: به جای توجیه باید به دنبال رفع نواقص برویم. فاصله باید ۳ میلی متر باشد و وقتی این فاصله افزایش پیدا کند و دنده ها بکشند چنین حادثه ای رخ می دهد.

وی افزود: تمام ابراز و امکانات باید در چنین مواردی در اختیار قرار بگیرد تا در صورت بی احتیاطی فرد از آسیب دیدن جلوگیری شود و اینکه بگوییم خودتان مواظب خودتان باشید بی مسئولیتی مسوولان است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه این یکی از فرضیاتی است که بر اساس آن سناریو مطرح می کنیم، یادآور شد: سازمان زیباسازی تخصصی در این زمینه ندارد و مرتباً ایمنی پله های برقی بین سازمان های شهرداری جابجا شده و بنده پیش از این نیز اعلام کردم که مسئولیت باید به شهرداری مناطق واگذار شود. اینکه بگویند بیمه مسئولیت داریم خارج از ادب مسئولیت است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با تأکید بر اینکه باید به فوریت تصمیم گیری شود و در سطح ناحیه باید برای آن اقدام شود، تصریح کرد: وقتی ۵۰۰ پله برقی داریم سازمان زیباسازی نمی تواند تمام این پله ها را ببیند اما شهردار منطقه می تواند تعداد کمتری را بررسی و ارزیابی کند.

سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورا با بیان اینکه پله برقی مکانیزه نداریم، گفت: اینکه چنین سیستمی در فضای باز که بارندگی و باد را شاهد هستیم، به کار گرفته شود درست نیست چون دستگاه های مکانیکی به خاک حساسیت دارند و استفاده از آنها توجیه فنی ندارد و اصلا درست نیست.

وی افزود: اکثر پله ها مستعمل شده و این زنگ خطر است و ممکن است که اتفاقات بدتری بیفتد؛ ما طرحی را دادیم که پله ها به رمپ های هشت درصدی و یا پله های ۱۳ سانتی متری تبدیل شوند و معلولان نیز بتوانند از رمپ ها استفاده کنند.

آقامیری با بیان اینکه ما طرح را به سازمان زیباسازی ارائه دهیم، یادآور شد: بر اساس اعلام سازمان زیباسازی ۵۳ پله در حال جمع آوری و تبدیل به رمپ هشت درصد است و پیشنهاد بنده این است که یک طرح دوفوریتی در شورا ارائه دهیم و بر آن اساس در طول یک سال تمام پله های برقی جمع آوری و به رمپ تبدیل شوند.

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران هم با بیان اینکه قطعا و احتمالا مقصری در این حادثه وجود دارد و باید شناسایی شود، گفت: ما منتظر نظر کارشناسی می مانیم، اگر استانداردها رعایت شده بود که هیچ اما اگر کوتاهی شده بود فرد، پیمانکار و یا مدیر بالاتر باید مورد برخورد قرار بگیرند.

قدرت اله محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه اورژانس شرکت شهر سالم با حضور متخصصین در محل حادثه حضور داشت، تأکید کرد: بعد از اینکه گمان کردند ممکن است شرایط بیمارستان مناسب نباشد به بیمارستانی بهتر منتقل شد. تماس تلفنی با پدر این کودک برقرار و دلجویی شد و معاون خدمات شهری در بیمارستان حضور یافت و تمام هزینه های درمانی نیز توسط شرکت شهر سالم پرداخت شد. هم اکنون نیز نیروهای شرکت شهر سالم در بیمارستان و در کنار خانواده این نوجوان حضور دارند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول