اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

شنا کردن در استخرهای کشاورزی قزوین ممنوع است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: شنا کردن در استخرهای کشاورزی یا معیشتی که در نقاط مختلف استان احداث می‌شود، ممنوع است.

شنا کردن در استخرهای کشاورزی قزوین ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدحسین عطایی اظهار کرد: شنا کردن در استخرهای کشاورزی یا معیشتی که در نقاط مختلف استان قزوین احداث می‌شود ممنوع بوده چراکه با خطر غرق شدگی و مرگ همراه است.

وی افزود: استخرهای یاد شده عموما از نوع خاکی با پوشش ورق‌های ژئوممبران و دیواره شیبدار است که سطح دیواره آنها به شدت لغزنده و غیرقابل اتکا بوده و بر همین اساس خروج شناگران از استخر با دشواری زیادی روبرو بوده و احتمال بروز حادثه غرق شدگی را افزایش می‌دهد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: متاسفانه هر ساله در فصل تابستان، با افزایش دما، برخی از کشاورزان و کارگران شاغل در مزارع و باغات، با وجود ممنوعیت اعلام شده به منظور شنا به داخل این استخرها رفته و برخی نیز متاسفانه فوت می‌شوند.

این مسوول ادامه داد: مالکان استخرهای کشاورزی باید به نکات فنی و ایمنی در حاشیه این استخرها توجه کنند و احداث فنس حفاظتی مناسب پیرامون استخرها ضروری است. به طوری که حتی بعد از پایان عملیات احداث و قبل از آبگیری استخرها، فنس کشی اجباری بوده و هرگونه آبگیری استخر مشروط به احداث فنس بوده تا از ورود و سقوط حیوانات به استخرها نیز ممانعت شود.

عطایی خاطرنشان کرد: تابلوی هشدار با این عبارت که استخر متخص کشاورزی بوده و شنا در آن اکیدا ممنوع است، باید در هر چهار گوشه استخر نصب شود.

وی گفت: باید در طرح‌ استخرهای کشاورزی یا ذخیره معیشتی از دهیار روستا مبنی بر نظارت مستمر بر ممنوعیت شنا افراد تعهد گرفته شود و در فصل گرما یک نفر از اهالی روستا به عنوان نگهبان در محل استخر بکارگیری شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اذعان کرد: توصیه می‌شود در چهارسوی استخرها با هدف کاهش حوادث غرق شدگی طناب‌های گره زده و حلقه‌های نجات به تعداد کافی متناسب با ابعاد استخرها نصب شود. 

این مسوول بیان کرد: هرگونه استخر بدون فنس کشی و یا عدم نصب تابلوهای هشدار، باید ضمن اخطار به مالک یا بهره‌بردار یا دهیار یا شورای اسلامی روستای مربوطه، بلافاصله مراتب تخلف را به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و مدیریت بازرسی گزارش نمایند و این مدیریت‌ها، موظف به انجام پیگیری‌ها و اقدامات حقوقی و قضایی لازم خواهند بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول