اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اشتغال با بهره‌گیری از صنعت گردشگری در اردستان

فرماندار اردستان گفت: استعداد و ظرفیت‌های بسیار گردشگری در اردستان وجود دارد که می‌توان اشتغال در این حوزه را مورد توجه قرار داد و گردشگری یک مزیت نسبی برای شهرستان اردستان است چرا که در این اشتغال‌، گردش مالی مستقیم وجود دارد.

اشتغال با بهره‌گیری از صنعت گردشگری در اردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، سید محمد هادی احمدی‌طبا فرماندار اردستان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران و فعالان رسانه خط‌شکنان جبهه جهاد تبیین هستند، روزی در جبهه‌های جنگ افرادی به عنوان خط‌شکن حضور داشتند و در جنگ رسانه‌ای امروز نیز خبرنگاران خط‌شکن این جبهه و در مقابل رسانه‌های بیگانه قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران انقلابی اردستان مصداق خط‌شکنان جبهه جهاد تبیین هستند خاطرنشان کرد: در شهرستان اردستان خبرنگاران به خوبی اخبار و رویدادها را انعکاس می‌دهند و در ایام عزای امام حسین(ع) اخبار و گزارش‌های خوبی از عزاداری‌های اردستان در رسانه‌ها و فضای مجازی انعکاس داده شد.

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مؤثر است

فرماندار اردستان با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در پایان سال جاری، تصریح کرد: در حوزه سیاست سال سختی را در شهرستان اردستان پیش‌رو داریم و حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مؤثر است و مقام معظم رهبری چهار عامل از جمله سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت انتخابات را به عنوان فرمان صادر کردند.

وی یادآور شد: در ارتباط با انتخابات قانونی پس از فراز و نشیب‌های بسیار تصویب شد و اولین اقدام آغاز فرآیند انتخابات در قالب پیش ثبت‌نام داوطلبان از ۱۶ مرداد ماه به صورت اینترنتی است همچنین عدم ثبت‌نام یا تاییدیه در مرحله پیش‌ ثبت‌نام به منزله عدم امکان ثبت‌نام در مرحله نهایی خواهد بود.

احمدی‌طبا اضافه کرد: هرچه تعداد بیشتری از افراد در انتخابات ثبت نام کرده و شرکت کنند قطعا انتخابات پرشور را خواهیم داشت که این بسیار حائز اهمیت بوده و با توجه به اتفاقات اخیر کشور، امروز اصلی‌ترین موضوع حضور در انتخابات است که در عین حال سلامت و امنیت نیز باید باشد.

فرماندار اردستان با اشاره به اعتبارات ابلاغ شده برای شهرستان، بیان کرد: اعتبارات سال جاری برای شهرستان اردستان حدود ۶۰ میلیارد تومان است که ابلاغ شده و حدود ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیز در اختیار نماینده مردم شهرستان است که بنابر نظر نماینده به حوزه راهداری شهرستان تعلق گرفته است.

وی اولین اقدام در بحث بودجه‌گذاری شهرستان را در بخش نوسازی و بهسازی مدارس در حدود ۹ و نیم میلیارد تومان دانست و گفت: حدود ۸ میلیارد تومان اعتبار برای جهاد کشاورزی شهرستان گذاشته شده و بدین ترتیب برای مسائل مختلف شهرستان نظیر آبفا و راهداری اعتبار درنظر گرفته شده است.

احمدی‌طبا  نشست با اقشار مختلف نظیر معدن‌داران، هنرمندان، فرزندان شاهد و نظایر آن را از اولین اقدامات عنوان و تصریح کرد: در شهرستان اردستان ۹۵ معدن فعال وجود دارد و تاکنون شهرستان بهره‌ای از معادن نبرده است اما می‌توان از معادن در حوزه‌های مختلف عمرانی و فرهنگی استفاده کرد که اولین اقدام در این راستا، آسفالت جاده روستای چاه‌ریسه-اردستان با همکاری معادن بود همچنین در سال جاری در حوزه آب نیز از معادن استفاده می‌کنیم.

استان اصفهان در حوزه اشتغال‌زایی در سطح کشور رتبه اول را دارد

وی با اشاره به دومین سال ریاست جمهوری دولت سیزدهم یادآور شد: در برخی موارد موضوعات ناامید کننده نسبت به دولت بیان می‌شود اما واقعیت اینگونه نیست چرا که دولت با یک بدهی هنگفت وارد عرصه شده و در عین حال اقدامات خوبی انجام شده که در بخش نقدینگی کاهش تقریبا ۱۳ درصدی را داشتیم همچنین تجارت اوراسیا در یک‌سال گذشته با ایران دو برابر شده است.

فرماندار اردستان با اشاره به رشد ۳.۵ درصدی در حوزه بیمه شدگان مشاغل آزاد در شهرستان نسبت به سال گذشته عنوان کرد: استان اصفهان در حوزه اشتغال‌زایی در سطح کشور رتبه اول را دارد و کارخانه‌هایی که راکد بودند اکنون شروع به کار کرده‌اند که این یک اتفاق خوب است و استانداری اصفهان نیز این مورد را اعلام کرده است.

گردشگری یک مزیت نسبی برای شهرستان اردستان است

احمدی‌طبا با اشاره به اقدامات انجام شده در ۴۴۴ روز گذشته حضور در اردستان به عنوان فرماندار، خاطرنشان کرد: با هماهنگی و همکاری‌های نماینده مردم اردستان در مجلس، حجم بسیار زیادی از روکش آسفالت راه‌های روستایی شهرستان انجام شده و حدود ‌۱۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی روکش آسفالت شده همچنین حدود ۷۰ کیلومتر روکش آسفالت آزاد راه شمال-جنوب کشور انجام شده است.

وی یادآور شد: ابلاغ ساخت منازل ویلایی در شهرستان اردستان با پیگیری‌های بسیار و حمایت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، داده شده همچنین حدود ۵۰ هکتار زمین تاکنون در شهرها و ۲۰ هکتار در روستاها الحاق شده که ادامه‌دار نیز خواهد بود و پیگیری ویژه در خصوص اجرای پروژه مسکن کریمان انجام شده است.

فرماندار اردستان ادامه داد: شهرستان اردستان در حوزه جوانی جمعیت رتبه برتر استان را کسب کرده و تعداد ۵۹ قطعه زمین در این خصوص به افراد واجد شرایط تحویل داده شده همچنین جوان کارت اردستان نیز تهیه شده که به افراد مربوطه تحویل داده می‌شود.

احمدی‌طبا اضافه کرد: استعداد و ظرفیت‌های بسیار گردشگری در اردستان وجود دارد که می‌توان اشتغال در این حوزه را مورد توجه قرار داد و گردشگری یک مزیت نسبی برای شهرستان اردستان است چرا که در این اشتغال‌، گردش مالی مستقیم وجود دارد.

وی با اشاره به تجلیل از فرمانداری و شهرداری اردستان در ستاد نوروزی استان، خاطرنشان کرد: سه پروژه مهم گردشگری و صنعتی را در شهرستان اردستان خواهیم داشت که یکی از این پروژه‌ها بعد از گذشت حدود ۶ سال کلنگ‌زنی می‌شود.

فرماندار اردستان با اشاره به همکاری با صدا و سیمای استان و اجرای پخش مستقیم از اردستان، یادآور شد: در یک سال گذشته ۵ برنامه زنده تلویزیونی در خصوص اردستان با حضور فرماندار داشتیم و ‌بیش از ۲۵۰ خبر در خبرگزاری‌ها منتشر شده است.

احمدی‌طبا تصریح کرد: در محل فرمانداری با حدود یک‌هزار و ۸۰۰ نفر از شهروندان اردستانی در ۴۰ جلسه دیدار مردمی داشتیم همچنین با مردم بیش از ۵۰ ‌روستا در نقاط مختلف شهرستان دیدار چهره به چهره انجام شد.

نقش فراگیر رسانه‌‌ها در جامعه

رضوان امامدادی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان نیز در این جلسه گفت: در دنیای امروز، رسانه‌ها از اهمیت خاصی برخوردار هستند به طوری که به دلیل در دسترس بودن برای اکثر افراد جامعه، به یک جزء جدایی‌ناپذیر از زندگی افراد تبدیل شده و نقش فراگیری را در جامعه دارد.

وی با اشاره به تاثیر رسانه بر شکل گیری رفتارهای انسان‌ها، ادامه داد: رسانه‌ها وظیفه دارند که در این شرایط کنونی، آرامش را در جامعه و بین خانواده‌ها ایجاد کنند و نقش رسانه‌ها را در این حوزه نمی‌توان نادیده گرفت همچنین رسانه‌های بیگانه سلب آسایش از مردم را انجام می‌دهند.

امامدادی خاطرنشان کرد: در ایام انتخابات سال جاری طبق توصیه‌های رهبری، از رسانه‌ها می‌خواهیم سطح آگاهی و تحلیل مردم را افزایش دهند و ضمن تشویق مردم به انتخاب فرد اصلح، انتقاد منطقی انجام شود همچنین مقید به قانون باشند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان یادآور شد: رسانه‌ها در ایام انتخابات ذهن مردم را مشغول مسائل فرعی نکنند همچنین مردم نسبت به انتخابات دلسرد نشوند و از اختلافات جزئی صرف نظر شود.

پایان پیام/۶۳۱۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول