اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

با سوگیری انتخاباتی مدیران برخورد می کنیم

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: در مسیر برگزاری انتخابات اگر مدیری تمایلی به یک کاندیدای خاص دارد باید از حالا تکلیف خود را روشن کند. ما بر سلامت انتخابات تاکید داریم و با هرگونه تخلفی برخورد خواهیم کرد.

با سوگیری انتخاباتی مدیران برخورد می کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عباس کاظمی در نشست خبری که عصر امروز به منظور تشریح اقدامات انجام شده برای رزمایش بزرگ اربعین حسینی و آغاز فرایند پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن روز خبرنگار، اظهار کرد: در طی عمر ۴۵ ساله انقلاب اسلامی مطابق فرمایش رهبر معظم انقلاب ثمرات و امیدواری ها به مراتب بیشتر از ضعف و اشکال های آن است. بر این اساس معتقدیم ظرفیت مواجهه و حل هر نوع مسئله در جامعه و داخل کشور وجود دارد و این باور باید در تمام اجزای حاکمیت وجود داشته باشد و تقویت شود.

وی افزود: در این بین صاحبان فکر و قلم می بایست این معنا را روز به روز در جامعه گسترش بدهند تا افکار و افراد مخالف با انقلاب اسلامی نتوانند آسیبی به بدنه انقلاب برسانند‌.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین تصریح کرد: جایگاه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی منشا تولید قدرت است. سرنوشت اساسی ترین نهادهای کشور با رای مردم رقم می خورد و نقش آفرین حوزه های اجرائی مردم هستند.

این مسوول اضافه کرد: تاکنون در انتخابات های برگزار شده شاهد مشارکت بالای مردم بوده ایم و نوع انتخاب مردم در انتخابات های دولت و مجلس و... نشان داده نگاه های متفاوت و آرای مختلف در این عرصه سهم و نقش داشته اند.

کاظمی بیان کرد: جایگاه انتخابات مجلس شورای اسلامی به دلیل نقش اساسی آن در بحث حکمرانی و نظارت مهم است و در این راستا امسال همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان نیز در روز ۱۱ اسفند ماه برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شاخص های اعلام شده از سوی رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات که شامل مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت می باشد، مورد توجه همه ارکان انتخابات قرار دارد و بر این اساس نیز مجموعه فعالیت ها در سطح وزارت و شورای نگهبان زودتر آغاز شده و باور داریم امسال انتخابات رنگ و بوی دیگری دارد زیرا آرایش جبهه دشمن در این رابطه قابل مشاهده است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین اذعان کرد: دشمنان مخالف مردم سالاری دینی هستند و این موضوع در انتخابات های گذشته هم قابل مشاهده بوده است. آن ها زمانی که مشارکت حداکثری مردم می بینند تلاش می‌کنند تا عناصر خود را نفوذ دهند و با تغییر تاکتیک به اهداف خود برسند.

کاظمی ادامه داد: تحریم انتخابات از طریق مایوس کردن مردم و بی فایده عنوان کردن انتخاب آن ها راهبرد دائمی دشمن است و عناصر آن ها در داخل کشور نیز این موضوع را دنبال می کنند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از ابلاغ سیاست های کلی انتخابات در سال۹۵، مجلس دهم در مسیر اصلاح مفاد قانون انتخابات گام برداشت که منجر به نتیجه نشد. اما مجلس یازدهم این مسیر را دنبال کرد و اصلاحیه قانون را در دستور کار خود قرار داد.

این مسوول گفت: اولین ویژگی اصلاحیه قانون انتخابات، دو مرحله ای شدن ثبت نام است که مرحله پیش ثبت نام از ۱۶ مرداد تا ۲۲ مرداد به مدت ۷ روز صورت می گیرد و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت و پر کردن فرم و بارگذاری مدارک، این مرحله را انجام دهند.

ویژگی اصلاحیه قانون انتخابات افزود: در این مرحله مشمولین ماده ۲۹ گواهی تاییدیه استعفای خود از سمتی که داشتند را بارگذاری می کنند. در این راستا دریافت کد رهگیری مبنای ثبت نام اصلی در تاریخ ۲۷ مهرماه تا ۳ آبان است و عدم حضور در پیش ثبت نام به معنای از دست دادن مرحله ثبت نام اصلی است.

کاظمی اظهار کرد: از دیگر ویژگی های این اصلاحیه، تشکیل هیات اجرایی مرکزی به ریاست وزارت کشور و عضویت ۷ نفر عضو حقوقی و ۶ نفر عضو حقیقی است که ۷ روز قبل از ثبت نام اصلی اتفاق خواهد افتاد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات این روند، شکل گیری هیات بررسی تبلیغات در استان ها به مسوولیت استاندار و یا نماینده تام الاختیار آن است که در هر استان با عضویت تعدادی از دستگاه های اجرایی یک هفته پس از ثبت نام اصلی و در تاریخ ۱۰ آبان برپا خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به پیش ثبت نام و اصلاحیه ای که صورت گرفته، امیدواریم مباحث و دغدغه های مرتبط با رد صلاحیت ها که بعضا به دور از انصاف اعلام می شد، برطرف شود و در چارچوب قانون سلایق مختلف فعالیت داشته باشند.

این مسوول اذعان کرد: در این مسیر اگر مدیری تمایلی به یک کاندیدای خاص دارد باید از حالا تکلیف خود را روشن کند. ما بر سلامت انتخابات تاکید داریم و با هرگونه تخلفی برخورد خواهیم کرد.

کاظمی بیان کرد: دستگاه های اجرایی در سطح استان تمام توان و ظرفیت های خود را به کار گرفته اند تا انتخابات همانند سال های گذشته با مشارکت حداکثری و بدون مشکل و کم و کاستی برگزار شود. در این راستا از افراد با تجربه حوزه برگزاری انتخابات و افراد با انگیزه های جدی، در روند برگزاری انتخابات استفاده خواهیم کرد و تلاش می کنیم انتخاباتی در تراز ملی و با مشارکت بالای مردم برگزار شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول