اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

جدیدترین خبرها از طرح «نهضت مسکن ملی» در خراسان جنوبی

تصویب طرح‌های تفکیک اراضی نهضت ملی مسکن شهرهای نهبندان و بشرویه و الحاق به محدوده شهرهای فردوس، اسدیه ، نیمبلوک، حاجی‌آباد و بشرویه با هدف تأمین زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن خبرهای جدیدی‌ست که در این حوزه در خراسان جنوبی مخابره شد.

جدیدترین خبرها از طرح «نهضت مسکن ملی» در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس-خراسان جنوبی؛ تصویب طرح‌های تفکیک اراضی نهضت ملی مسکن شهرهای نهبندان و بشرویه و الحاق به محدوده شهرهای فردوس، اسدیه ، نیمبلوک، حاجی‌آباد و بشرویه با هدف تأمین زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن خبرهای جدیدی‌ست که امروز در این حوزه از سوی معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی مخابره شد.

طرح‌های تفکیکی اراضی نهضت ملی مسکن شهرهای نهبندان و بشرویه در کمیسیون طرح تفصیلی (ماده ۵) استان و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی مصوب شد.

پنجمین جلسه کمیسیون ماده ۵ استان به بررسی سه دستور کار از شهرهای نهبندان و بشرویه گذشت که بررسی طرح تفکیکی اراضی ۵۷ هکتاری نهضت ملی مسکن در شهر نهبندان و طرح تفکیکی اراضی ۹ هکتاری نهضت ملی مسکن در شهر بشرویه از دستورکارهای این جلسه بود که پس از بررسی به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

بررسی روند الحاق  زمین به محدوده شهر فردوس‌

همچنین در کارگروه امور زیربنایی استان و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، روند الحاق زمین به محدوده شهرهای فردوس، اسدیه، نیمبلوک، حاجی‌آباد و بشرویه مورد بررسی قرار گرفت.

الحاق به محدوده شهرهای فردوس، اسدیه ، نیمبلوک، حاجی‌آباد و بشرویه  با هدف تأمین زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن صورت می‌گیرد.

در سومین جلسه کارگروه زیربنایی توسعه روستایی، عشایری، شهری، آمایش سرزمین و محیط زیست استان ۹ دستورکار از شهرستان‌های بیرجند، فردوس، درمیان، قاینات، زیرکوه، سرایان و بشرویه مورد بررسی قرار گرفت.

از مهمترین دستور کارهای این جلسه، گزارش شرکت آب و فاضلاب استان در خصوص هدر رفت آب، وضعیت الحاق ۱۵۰ هکتار به محدوده شهر فردوس، الحاق ۱۳۲ هکتار از اراضی ملی به شهر اسدیه، بازنگری افزایش محدوده شهر نیمبلوک، الحاق ۴۰ هکتار از اراضی به شهر حاجی آباد و الحاق به محدوده شهر بشرویه بود.

سایت زعفرانیه بیرجند، بهترین الگوی طرح نهضت ملی مسکن

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: بهترین نمونه و الگوی طرح نهضت ملی مسکن از نظر فنی و اجرایی در سایت زعفرانیه بیرجند در حال اجراست.

علیرضا عباس‌زاده با بیان این مطلب در جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان که با حضور نماینده وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار داشت: الحاق اراضی ملی به محدوده شهر بیرجند برای ساخت مسکن در حال پیگیری است که امیدواریم هرچه سریعتر به نتیجه برسد.

وی با اشاره به اینکه ساخت و عرضه مسکن نقش مؤثری در کاهش قیمت مسکن دارد، عنوان کرد: دولت در این زمینه ورود جدی داشته و خراسان جنوبی هم از نظر اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور پیشتاز است.

معاون استاندار با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های دولت واگذاری زمین و مسکن به افراد فاقد مسکن است، افزود: احداث 5 هزار واحد مسکونی در استان هدف‌ گذاری شده که تاکنون برای ساخت 4 هزار واحد برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

وی تصریح کرد: ۷۰۰ هکتار زمین بلا استفاده در شهر بیرجند وجود دارد که باید برنامه‌ریزی لازم برای بهره‌برداری از این اراضی را داشته باشیم.

عباس‌زاده با اشاره به فعال بودن ۸۷۰ مشاور املاک در خراسان جنوبی گفت: بازرسی‌های مستمر از مشاوران املاک استان برای مدیریت بازار مسکن در حال انجام می باشد و در این خصوص برای مشاوران املاک متخلف جرایم تعزیراتی تعیین شده است.

وی درباره پرداخت وام ودیعه مسکن نیز اظهار داشت : مشکلی در زمینه پرداخت وام ۴۰ میلیونی برای مستأجران وجود ندارد و آنان می‌توانند با مراجعه به بانک و ارائه مدارک لازم، وام را دریافت کنند.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول