اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

آغاز طرح مطالعه گردشگری سراب کنگاور کهنه در نهاوند

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند گفت: امسال طرح مطالعه گردشگری سراب کنگاور کهنه در نهاوند آغاز شده است.

آغاز طرح مطالعه گردشگری سراب کنگاور کهنه در نهاوند

محمد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند با اشاره به اخذ مجوز گردشگری مجتمع گردشگری فارسبان اظهار کرد: برای ساخت و تکمیل این مجتمع که در گذشته سفره‌خانه بوده یکصد میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه در میدان پانزده خرداد شهرستان نهاوند یک هتل با ۴۰ میلیارد تومان در حال احداث است، اذعان کرد: پیشرفت فیزیکی این پروژه  تاکنون ۹۰ درصد ارزیابی شده و به‌ زودی به بهره‌برداری خواهید رسید.

رئیس میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند با بیان اینکه در راستای جذب گردشگران و رونق این صنعت در شهرستان نهاوند مجوز ایجاد بوم‌گردی در روستای دهنه داده شده است، تصریح کرد: در همین خصوص از سال گذشته تاکنون ۶ مجوز  احداث خانه‌مسافر تاکنون صادر شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به ساختار تاریخی و سنتی نهاوند از ابتدای سال گذشته تاکنون مجوز ساخت یک سفره‌خانه سنتی صادر شده است،گفت: این پروژه هم همانند سایر پروژه‌های گردشگری در حال تکمیل بوده و مراحل پایانی ساخت را طی می‌کند.

احمدی افزود: از شهریورماه سال گذشته برای ارتقای صنعت گردشگری در شهرستان نهاوند پنج موافقت اصولی زیرساخت گردشگری شامل سفره‌خانه و... صادر شده است.

وی ضمن اشاره به ساخت و ایجاد رستوران بین‌راهی نرسیده به روستای قلعه قباد نهاوند عنوان کرد: پیمانکار این پروژه مراحل اولیه ساخت را آغاز کرده و برای تکمیل آن منتظر اعتبار و تسهیلات است.

رئیس میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند با اشاره به صدور مجوز یک فقره دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری، عنوان کرد: در حوزه میراث‌ فرهنگی هم اقدامات خوبی در حال انجام است که در این راستا می‌توان با مرمت کاروانسرای سعادت، حمام بازار، موزه حاج‌آقا تراب و... اشاره کرد.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون دو خانه تاریخی در نهاوند به ثبت رسیده است، عنوان کرد: تعدادی خانه تاریخی به وزارت‌ میراث‌فرهنگی معرفی شده که در صورت موافقت آنها هم ثبت خواهند شد.

احمدی با بیان اینکه سراب‌های شاخص نهاوند ثبت ملی شده‌اند، اذعان کرد: امسال طرح مطالعه گردشگری سراب کنگاور کهنه آغاز شده و پیمانکار این پروژه اقدامات اولیه را انجام داده است.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ میلیون تومان برای تکمیل زیرساخت‌های سراب فارسبان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: به دستور استاندار مدیریت سراب گیان به شهرداری واگذار شده است.

رئیس میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند بیان کرد: خدمات رفاهی و گردشگری خوبی توسط سازمان همیاری شهرداری‌هاا سراب گیان به شهروندان ارائه می‌شود و نواقص خدماتی و رفاهی این مرکز حل شده است.

وی ضمن اشاره به پتانسیل غنی این شهرستان در حوزه سراب‌ها، اذعان کرد: این شهرستان توانایی ثبت تعداد بیشتر از سراب‌های خود در آثار ملی دارد.

احمدی افزود: باتوجه‌به شرایط آب‌ و هوایی کشور شهرستان نهاوند پتانسیل خوبی برای گردشگری در ایام سال دارد و در این راستا برای رفاه حال مسافران از سال گذشته تاکنون مجوز زیرساخت‌های گردشگری در حوزه‌های مختلف صادر شده است.

پایان پیام/ 3140

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول