اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

اجرای 3 برنامه برای تثبیت بازار گوجه، لیمو و پیاز‌

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران از اجرای 3 برنامه برای تثبیت بازار گوجه، لیمو و پیاز خبر داد.

اجرای 3 برنامه برای تثبیت بازار گوجه، لیمو و پیاز‌

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مصطفی دارایی نژاد در برنامه شبکه خبر سیما، از 3 برنامه برای باثبات‌سازی بازار گوجه، لیمو و پیاز خبر داد که با اجرای آن قیمت در این محصولات در بازار مناسب و به نفع تولید کننده می‌شود.

در یکی دوماه گذشته قیمت این سه محصول در بازار به شدت پایین آمده بود و تولید کنندگان اعلام می‌کردند که ضرر می‌کنند و تولید برایشان به صرفه نیست.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با بیان اینکه سه برنامه در این راستا دنبال می کنند، گفت:« نخست با کارخانه ها صحبت کردیم که به آنها لیمو تحویل دهیم و آنها آب لیمو تحویل دهند».

دارایی نژاد افزود: همین اقدام، امروز قیمت لیمو را در میادین میوه 2 تا 4 هزار تومان در هر کیلو افزایش داد.

وی افزود: کار دوم اینکه با وانتی‌های سطح شهر صحبت کردیم که آنها اگر پیاز، لیمو و گوجه فرنگی از میادین شهرداری بخرند، در قبال آن هندوانه، خربزه و ملون  به قیمت مناسب به آنها داده شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران افزود: برنامه سوم این است که صادرات به کشورهای د یگر انجام شود که زمینه صادرات به کشور هند فراهم است و باید مسئولان مقدمات آن را آماده کنند.

وی همچنین با بیان اینکه کشت گوجه فرنگی امسال نسبت به سال گذشته دو برابر شده و همین عاملی برای افزایش عرضه در بازار شده است، گفت: طرح الگوی کشت اکنون 3 وزیر جهاد کشاورزی به خود دیده و هنوز اجرایی نشده است با اینکه وزارت جهاد کشاورزی یکسال گذشته تلاش کرده اما ظاهرا موفقیتی حاصل نشده است.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران تصریح کرد: همزمان که در کشور ما تولید انبوه این محصولات را داریم در کشورهای همسایه هم تولید این محصولات وجود دارد و برنامه الگوی کشت و صادرات برای سالهای دیگر می تواند کارساز باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول