اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

183 هزار تن کود شیمیایی بین کشاورزان گلستانی توزیع می‌شود

مدیر شرکت خدمات کشاورزی گلستان گفت: براساس تعهد این سازمان، 183 هزار و 500 تن انواع کودهای شیمیایی بین کشاورزان گلستانی در سال جاری توزیع خواهد شد.

183 هزار تن کود شیمیایی بین کشاورزان گلستانی توزیع می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان، سید صمد ضیایی، بعدازظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: 10 نوع کود شیمیایی تکلیفی و 54 نوع کود غیرتکلیفی، توسط 130 کارگزاری طرف قرارداد شرکت خدمات حمایتی بین کشاورزان گلستانی توزیع می شود که بخش زیادی از هزینه های زارعان را کاهش می دهد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان با اشاره به میزان تعهد توزیع کود شیمیایی بین کشاورزان استان در سنوات اخیر، افزود: در سال 1397 حدود 143 هزار و 600 تن، در سال 1398 میزان 14 هزار و 415 تن، در سال 1399 میزان 119 هزار و 821 تن، در سال 1400 حدود 142 هزار و 491 تن ودر سال گذشته هم 176 هزار تن انواع کود در استان بین کشاورزان توزیع شده است.

وی ادامه داد: کودهای وارد شده به استان در 6 انبار واقع در شهرهای فاضل آباد (دو انبار)، گرگان، کردکوی، قرق و گنبدکاووس ذخیره شده و براساس سهمیه اراضی زراعی دیم و آبی به کشاورزان اختصاص خواهد یافت.

ضیایی گفت: کودهای یارانه ای در راستای حمایت از تولید بین کشاورزان توزیع شده و حدود 50 درصد هزینه های کشاورزی را پوشش می دهد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون 28 هزار و 602 تن انواع کود شیمیایی در استان توزیع شده و براساس برنامه، امسال 183 هزار و 500 تن کود بین کشاورزان توزیع خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص میزان اختلاف بالای این دو عدد با وجود گذشت پنج ماه از ابتدای سال، توضیح داد که با حل مشکلات سامانه اینترنتی، از فردا (یکشنبه) توزیع کود در کارگزاری ها آغاز خواهد شد و بیشترین میزان توزیع هم مختص کشت پاییزه است لذا در روز و ماه های آتی این آمار افزایش خواهد یافت.

ضیایی عنوان کرد که هم اکنون حدود 21 هزار و 31 تن کود در انبارهای گلستان ذخیره شده است.

پایان پیام/83026

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول