اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

هدفگذاری صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری از گمرکات گلستان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان گفت: برای سال ۱۴۰۴ و در راستای سند توسعه تجارت خارجی استان به جز حوزه پتروپالایش، هدفگذاری استان رسیدن به صادرات بیش از ۵۰۰ میلیون دلاری از گمرکات استان است.

هدفگذاری صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری از گمرکات گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، روح‌الله صلبی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با ارائه آمارهایی از وضعیت اقتصادی استان گلستان اظهارکرد: روند تورم در گلستان مانند همه جای کشور ملموس است. در سال ۱۴۰۰ نرخ تورم در کشور ۴۰.۲ درصد و در استان ۴۳.۱ درصد بود که در سال گذشته این شاخص در کشور به ۴۵.۸ درصد و در استان گلستان به ۴۷.۷ درصد افزایش یافت.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان گفت: هرچند نرخ تورم در استان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است با اینحال در این شاخص گلستان در جایگاه سیزدهم کشور قرار دارد.

وی در بخش دیگر سخنانش به رشد صادراتی در استان اشاره و بیان کرد: مجموع صادرات استان در سال گذشته ۴۸۲ هزار تن و ارزش دلاری آن ۲۴۸ میلیون دلار بود و میزان واردات استان نیز سال گذشته از نظر وزنی ۴۱ هزار تن و از نظر ارزش دلاری ۷۵ میلیون دلار به ثبت رسیده است‌.

صلبی یادآور شد: در سال ۱۳۹۸ مجموع صادرات استان ۱۵۶ میلیون دلار و در سال ۱۳۹۹ حدود ۱۳۹ میلیون دلار بود که در سال ۱۴۰۰ این رقم به ۱۸۷ میلیون دلاد رسید و در سال گذشته نیز پیش‌بینی صادرات استان ۲۱۰ میلیون دلار بود که در پایان سال، ۲۳۵ میلیون دلار محقق شد.

وی ادامه داد: برای سال ۱۴۰۴ و در راستای سند توسعه تجارت خارجی استان به جز حوزه پتروپالایش، هدفگذاری استان رسیدن به صادرات بیش از ۵۰۰ میلیون دلاری از گمرکات استان است.

پایان پیام/۸۳۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول