اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

هوای قم باز هم خطرناک شد

شهر قم به علت استمرار هوای گرد و غباری همچنان در شرایط خطرناک قرار دارد و افراد بیمار، کودکان، زنان باردار و سالمندان نباید خارج از منزل فعالیت‌های طولانی یا سنگین داشته باشند.

هوای قم باز هم خطرناک شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بر اساس اعلام اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان شاخص کیفیت هوا ( 309=AQI ) در شهر قم به علت پدیده گرد و غبار هوا ( ذرات معلق PM10 ) در شرایط خطرناک قرار دارد.

به دنبال افزایش آلودگی هوا مرکز بهداشت استان قم نیز از افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان و مبتلایان به آسم و زنان باردار درخواست کرده است که از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب کنند و افراد دیگر هم باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

خاطرنشان می‌شود، مردم شهر قم از ابتدای مردادماه در روزهای مختلف شاهد پدیده گرد و غبار و هوای آلوده بوده‌اند و استفاده از ماسک مجدد مورد توجه شهروندان قرار گرفته و در برخی از روزها هم آلودگی هوا موجب تعطیلی کسب و کارها و ادارات شده است.

اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم نیز طرح پایش فراگیر واحدهای صنعتی و خدماتی استان قم را از نهم مردادماه با اولویت آلودگی هوا، آلودگی خاک و مدیریت پسماند، آلودگی آب و مدیریت فاضلاب آغاز کرده است تا بتواند بخشی از مشکلات موجود را رفع کند هر چند بخش عمده‌ای از آلودگی هوا و عامل ریزگردها کانون‌های تولید ریزگرد در اطراف قم هستند.

پایان پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول