اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

استقرار 14 شرکت فناور در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی از ثبت ۱۴ اختراع به همت محققان این دانشگاه خبر داد و گفت: تعداد کل شرکت‌های مستقر در مرکز رشد ۱۲ مورد است که ۲ مورد دانش بنیان هستند.

استقرار 14 شرکت فناور در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز بهرام بیباک، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها ضمن اشاره به دستاوردهای معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه پس از آغاز فعالیت دولت سیزدهم، اظهارکرد: طی این مدت جهش معناداری در حوزه تحقیقات و فناوری شاهد بودیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی ۳ مرکز تحقیقاتی در این معاونت طی ۲ سال اخیر، گفت: بیش از ۲۲۰ طرح تحقیقاتی و ۳۲ طرح فناوری در این معاونت وجود دارد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی افزود: این معاونت طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ موفق به ۱۴ مورد ثبت اختراع شده است که نشان می‌دهد محققان دانشگاه و فعالان مراکز تحقیقاتی با همت کم‌نظیر به فعالیت می‌پردازند.

بیباک از وجود یک مرکز آزمایشگاهی جامع تحقیقاتی و یک مرکز رشد مستقر در این معاونت خبر داد و تصریح کرد: تعداد کل شرکت‌های مستقر در مرکز رشد ۱۲ مورد است که ۲ مورد دانش بنیان هستند.

وی همچنین از چاپ ۱۲ کتاب توسط اعضای هیات علمی دانشگاه و با نظر معاونت تحقیقات و فناوری طی این مدت خبر داد و گفت: همچنین بیش از ۵۰۰ مقاله چاپ شده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی در انتها خاطرنشان کرد: پیشرفت علمی اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه اولویت نخست این معاونت است و در این راستا پذیرای تمامی طرح‌های تحقیقاتی، علمی و بنیادی عزیزان هستیم تا گامی موثر برای پیشرفت دانشگاه و استان برداریم.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول