اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

کمبود مواداولیه مهم‌ترین عامل کمبود شیرخشک درگلستان

معاونت غذا و دارو دانشگاه‌ علوم پزشکی گلستان گفت: مهمترین عامل کمبود شیرخشک، کمبود مواداولیه است و این مسئله در استان گلستان مقطعی است.

کمبود مواداولیه مهم‌ترین عامل کمبود شیرخشک درگلستان

کاوه دماوندی کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان در خصوص کمبود شیرخشک در استان، اظهارکرد: مواد اولیه شیرخشک از دیگر کشورها تهیه و تامین می‌شود و در کشور تولید و بسته‌بندی می‌شود.

وی تصریح کرد: به علت کمبود مواد اولیه از ابتدای سال در سه مقطع فروردین‌ماه،خردادماه و اواخر تیرماه‌ماه امسال در کشور کمبودهایی برای شیرخشک احساس شد.

معاونت‌غذاودارو دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر بیشترین کمبود شیرخشک در بازار از نوع حساسیتی و رژیمی است و این نوع شیرخشک‌ها ویژه کودکان و نوزادانی که به نوعی آلرژی داشته و یا به لاکتوز شیر و پروتئین شیرگاو حساسیت دارند توسط پزشک تجویز می‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه این کمبود در استان گلستان مقطعی بوده و با رایزنی‌های صورت گرفته با سازمان‌غذا و دارو کشور، توزیع این نوع شیر خشک در استان آغاز شده اما به دلیل تعداد محدود در حال حاضر به هرخانواده دارای کودک با این نوع حساسیت و رژیم یک تا دو عدد قوطی شیر خشک تحویل می‌شود.

دماوندی‌کمالی گفت: با توجه به اینکه استفاده از این نوع شیر خشک در کودکان خاص استفاده می‌شود، اسامی آنها در سامانه مربوطه ثبت شده و در زمان تحویل شیرخشک کد ملی دریافت‌کننده و اطلاعات نوزاد و یا کودک درج می‌شود.

وی بیان‌کرد: هرقوطی شیرخشک برای مصرف دو تا سه روز نوزادان و کودکان کافی بوده و از والدین می‌خواهیم که با خرید روزانه خود ما را در این امر یاری‌کنند.

معاونت‌غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان ابراز کرد: توزیع این نوع محصول تا دو هفته‌ آینده به روال عادی رسیده و کمبودهای کنونی جبران خواهدشد.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول