اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

فداکاری رزمندگان دفاع مقدس به نسل‌های آینده منتقل شود

نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت: جهاد و دفاع هشت ساله بسیار سخت و سنگین و مهم بود و امروز وظیفه ما ابقای این آثار است و باید جامعه را در جریان این فداکاری‌ها و برکات قرار دهیم.

فداکاری رزمندگان دفاع مقدس به نسل‌های آینده منتقل شود

به گزارش خبرگزار فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی صبح امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه سردار ملکی برای مجموعه حفظ آثار تلاش و دغدغه داشت و از مدیرکل جدید هم انتظار داریم برای به سرانجام رساندن مرکز فرهنگی تلاش کند.

وی افزود: جهاد و دفاع هشت ساله بسیار سخت و سنگین و مهم بود و امروز وظیفه ما ابقای این آثار است و جامعه را در جریان این فداکاری‌ها و برکات قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه گاه ابقای یک عمل به بازگو کردنش است، گفت: جهاد و خدمات مال شخص نیست و مال نام است و وظیفه داریم آن را به جامعه تبیین کنیم.

وی بیان کرد: مهمتر از حفظ آثار، حفظ کسانی است که این آثار را آفریدند و باید افکار، بصیرت و خط و ربط سیاسی آن‌ها را باید حفظ کنیم.

این مسؤول با بیان اینکه خانواده‌های شهدا برای ما مهم هستند و نباید اجازه دهیم دشمنان این ارزش‌ها را از ما بدزدند.

*معرفی ارزش‌های دفاع مقدس در موزه فرهنگی مازندران

استاندار مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه دفاع مقدس یک سیر تکمیلی قیام امام حسین(ع) است و ابعاد مهمی دارد که در طول تاریخ ۴۰ ساله بعد از دفاع مقدس هنوز نتوانستیم ۲۰ درصد از ابعاد آن را برای مردم بازگو کنیم، گفت: ایادی شیطانی به دنبال آسیب به دفاع مقدس در فضای مجازی هستند و دشمنان به نشانه اعتراض به ارزش‌های عاشورا اعلام کردند که ما پیراهن مشکی را تحریم می‌کنیم و ما افتخار می‌کنیم به فرهنگ عاشورایی که این فرهنگ توانست مسیر امام حسین(ع) را به آزادگان جهان نشان دهند.

سیدمحمود حسینی‌پور افزود: اخیرا سفری به روسیه داشتم که بعد از جنگ جهانی دوم با نگاه کمونیستی این کشور شکل گرفته است اما اکنون ترویج ادیان دارند اما آنها در تمام شهرهای خود نمادهای مقابله و مبارزه با جنگ جهانی دوم دیده می‌شود و آنها در تمام گفتمان‌ها به این مسئله اشاره می‌کنند که ما در مقابل آنها برای ترویج و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس صفر هستیم.

وی به اینکه در دفاع مقدس و جبهه مقاومت بیشترین شهید را مازندران داشته و باغ موزه دفاع مقدس در مازندران در مدتی که شروع شد کارهای بزرگی انجام شده است، ادامه داد: کریدور شرق و غرب و کریدور شمال جنوب را داریم که به دنبال فعال کردن آن هستیم و گردشگران و مسافران هم می‌خواهند ببینند با ارزش‌های دفاع مقدس ترویج دهیم و اینجا را یک استان نبینید.

استاندار مازندران خطاب به سردار کارگر گفت: سال گذشته ۴۰ میلیون گردشگر و مسافر داشتیم و یک مجموعه مثل باغ موزه راه‌اندازی شود در اختیار مردم و مسافران قرار می‌دهیم تا ارزش‌های دفاع مقدس را ترویج دهیم.

حسینی‌پور با بیان اینکه نیازمند ترویج مدیریت جهادی دفاع مقدس برای حل مسائل و مشکلات استان هستیم، خاطرنشان کرد: اگر مدیران با اقدام جهادی این الگو را در مباحث اقتصادی به منصه ظهور برسانند به نتیجه موثر می‌رسیم.

در این مراسم از تلاش‌های سردار عبدالله ملکی قدردانی و سرهنگ سلامی به‌عنوان مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران معرفی شد.

پایان پیام/۸۶۰۴۱/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول