اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

مادر شهیدان لرکی آسمانی شد

مادر شهیدان امین و عبدالکریم لرکی از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس شهرستان هفتگل آسمانی شد و به دیدار فرزندان شهیدش شتافت.

مادر شهیدان لرکی آسمانی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مادر شهیدان امین و عبدالکریم لرکی از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس شهرستان هفتگل دعوت حق را لبیک گفت و همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) میهمان فرزندان شهیدش شد.

زنده‌یاد حاجیه خانم خاور طاهری مادر شهیدان امین و عبدالکریم لرکی از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس شهرستان هفتگل که در سال 1360 و سال 1364 داغ فرزندانش را دیده بود پس از چند دهه فراق، آسمانی شد و به دیدار فرزندان شهیدش شتافت.

حسن نورانی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در پیامی ارتحال زنده‌یاد حاجیه خانم خاور طاهری مادر شهیدان امین و عبدالکریم لرکی را به جامعه ایثارگران، به ویژه خانواده و بستگان شهیدان طاهری تسلیت گفت و از درگاه الهی برای روح آن عزیز سفر کرده رحمت، مغفرت و علو درجات مسئلت کرد.

 

آیین تشییع پیکر پاک زنده‌یاد حاجیه خانم خاور طاهری مادر شهیدان امین و عبدالکریم لرکی، روز یکشنبه 15 مردادماه سال 1402 از ساعت 16 با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران خوزستان در گلزار شهدای اهواز برگزار می‌شود که حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز بر پیکر این مادر شهید نماز می‌خواند.

پس از اقامه نماز و تشییع، پیکر پاک زنده‌یاد حاجیه خانم خاور طاهری مادر شهیدان امین و عبدالکریم لرکی به شهر هفتگل منتقل می‌شود و در ساعت 18 روز یکشنبه 15 مردادماه در این شهر نفتخیز و شهید پرور تشییع می‌شود.

پیکر پاک زنده‌یاد حاجیه خانم خاور طاهری مادر شهیدان امین و عبدالکریم لرکی پس از تشییع، در کنار تربت پاک فرزندش شهید امین لرکی در بهشت‌آباد هفتگل آرام می‌گیرد.

 

دانش‌آموز مجاهد شهید امین لرکی فرزند علی است که در روز بیستم شهریورماه سال 1344 در شهرستان هفتگل پا به عرصه وجود نهاد و در اوایل تجاوز رژیم بعث عراق و هم پیمانانش به خاک ایران همراه با دیگر رزمندگان اسلام به جبهه رفت و به نبرد با دشمن پرداخت.

پس از حضور در جبهه شهید امین لرکی در تاریخ 17 مهرماه سال 1361 در جبهه شوش شهد شیرین شهادت را نوشید و با خون پاکش صراط مستقیم انقلاب اسلامی را آبیاری کرد.

پیکر پاک شهید امین لرکی که در سن 17 سالگی به فیض شهادت نائل آمده بود، پس از انتقال به زادگاهش شهر هفتگل، با حضور اقشار مختلف مردم، دوستان، آشنایان، بستگان و فامیل تشییع شد و در بهشت‌آباد این شهر در روبه‌روی گلزار شهدا آرام گرفت.

 

معلم بسیجی شهید عبدالکریم لرکی در یکم آذر ماه سال 1341 در روستای برمکان از توابع شهرستان هفتگل در شمال استان خوزستان به دنیا می‌آید و در تاریخ 29 بهمن‌ماه سال 1364 در عملیات والفجر 8 در منطقه عملیاتی فاو به شهادت می‌رسد و جاویدالاثر می‌شود.

پیکر پاک این معلم شهید پس از سال‌ها توسط کمیته جستجوی مفقودین تفحص می‌شود ولی به دلیل عدم احراز هویت، در صبح روز یکشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1392 همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان شهید گمنام، همراه با یک لاله بی‌نشان دیگر در بوستان شهدای گمنام در تپه الشهدای شهر سردشت دزفول آرام می‌گیرد.

پیکر پاک و مطهر شهید عبدالکریم لرکی پس از یک سال و چند ماه در شهریورماه سال 1393 با انجام آزمایش دی ان ‌ای شناسایی می‌شود و خانواده چشم انتظار‌ش پس از 29 سال به زیارت تربت نورانی‌اش در سردشت دزفول می‌روند.

با درخواست مردم شهیدپرور شهر سردشت دزفول و موافقت خانواده، پیکر پاک و مطهر معلم بسیجی شهید عبدالکریم لرکی در آن شهر باقی می‌ماند که هم‌اکنون تربت پاکش در کنار شهید گمنام دیگر زیارتگاه عاشقان است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول