اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

مهلت پیش ثبت‌نام نمایندگی انتخابات مجلس قابل تمدید نیست

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: مهلت پیش ثبت‌نام نمایندگی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس که از 16 مرداد ماه در سامانه وزارات کشور شروع می‌شود و به مدت یک هفته ادامه دارد، قابل تمدید نیست.

مهلت پیش ثبت‌نام نمایندگی انتخابات مجلس قابل تمدید نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سیدمحمدرضا طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی امروز در ارتباط با آغاز فرآیند ثبت نام انتخابات مجلس اظهار داشت: با توجه به اینکه یکسری ایرادات در بحث قانون انتخابات بود و کار را برای مجریان و داوطلبان سخت می‌کرد لذا قانون‌گذار به این نتیجه رسید اصلاحیه‌هایی داشته باشد که انجام و ابلاغ شده و در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اجرایی خواهد شد.

وی عنوان کرد: در موارد اصلاحی یک موضوع بحث فرآیند ثبت نام است که در این مرحله از 16 مرداد ماه پیش‌ثبت نام شروع می‌شود و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت وزارت کشور ثبت درخواست و مدارک خود را بارگذاری کنند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی افزود: بررسی صلاحیت وقت خود را دارد و به خاطر صحت‌سنجی مدارک از مراجعی که نیاز به استعلام دارد در این مرحله از پیش ثبت نام، صرفا وقت کافی برای صحت‌سنجی وجود دارد.

طالبی با بیان اینکه در حال حاضر از هر کجای کشور امکان ثبت‌نام برای متقاضیان در سایت وجود دارد، افزود: افراد در خارج از کشور می‌توانند با مراجعه به سفارتخانه‌ها، سرکنسولگری‌ها و نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران ثبت کنند.

وی در ارتباط با مدارک مورد نیاز برای پیش ثبت نام گفت: تکمیل فرم اطلاعات، بارگذاری مدرک رسمی قبول استعفا و بارگذاری آخرین مدرک تحصیلی معتبر ضروری است که امکان دارد مدرک فردی تا 27 و زمان قطعی ثبت نام تکمیل شود که امکان بارگذاری گواهینامه وجود دارد، البته باید مدرک یک ماه قبل از نهایی شدن ارائه شود تا وقت برای بررسی وجود داشته باشد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی اظهار کرد: پس از پایان ثبت‌نام متقاضیان، وضعیت سن، موضوع تابعیت، اقامت دائم، مدرک تحصیلی، مدرک نظام وظیفه و سابقه نظام کیفری از یکسری سازمان‌ها استعلام می‌شود و نتایج دستگاه‌ها حداکثر تا 24 ساعت قبل از ثبت نام نهایی به مراجع تحویل می‌شود.

طالبی تأکید کرد: به استناد قانون موارد اصلاحی در قانون انتخابات، مهلت ثبت نام در سامانه که از 16 مرداد ماه شروع می‌شود و به مدت یک هفته ادامه دارد اگر از این مهلت بگذرد امکان ثبت‌نام وجود ندارد و این زمان قابل تمدید نیست چرا که برنامه زمان‌بندی انتخابات دقیقا مشخص است.

وی در ارتباط با ممنوعیت‌ها در بحث ثبت نام افزود: ممنوعیت ثبت درخواست درباره اتباع ایرانی که اقامت دائم در کشورهای دیگر دارند، افراد ایرانی که تابعیت دائم در کشوری دیگر دارند و همچنین افراد غیر ایرانی که تابعیت جمهوری اسلامی ایران را گرفتند امکان ثبت نام ندارند.

معاون سیاسی، امتیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: به عنوان مجری قانون وظیفه داریم در چهار حوزه مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت انتخابات ورود داشته باشیم و از مردم می‌خواهیم کسانی که این توانمندی را در خود احساس می‌کنند وارد عرصه شوند چرا که دشمن تمام توان خود را برای این موضوع مهم به‌کار گرفته و حضور پرشور برای نظام جمهوری اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول