اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تجهیز مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران گنبدکاووس به دو میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیرکل فنی و حرفه‌ای گلستان گفت: ساختمان مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران گنبدکاووس در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد و تجهیز این مرکز بعد از افتتاح به دو میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

تجهیز مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران گنبدکاووس به دو میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، به‌مناسبت هفته ملی مهارت، میز خدمت مرکز فنی‌وحرفه‌ای شهرستان گنبدکاووس با حضور مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای گلستان در مصلی امام‌جعفرصادق(ع) امروز بعد از نمازجمعه برپا شد.

حمزه کرایلو در حاشیه برپایی این میز خدمت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهارکرد:در سفر نخست رئیس جمهور به استان گلستان مبلغ ۹ میلیارد تومان برای تکمیل مرکز فنی‌وحرفه‌ای خواهران گنبدکاووس تخصیص یافت که این پروژه در هفته‌دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: تجهیز این مرکز به دو میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که امید داریم فرماندار شهرستان گنبدکاووس از محل اعتبارات داخلی، مبلغی را برای این پروژه اختصاص دهد.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای گلستان با اشاره به اینکه مهارت‌آموزی باید به‌روز و نوین باشد خاطرنشان‌کرد: در مرکز فنی‌وحرفه‌ای خواهران گنبدکاووس دو رشته آموزشی‌نوین شامل رشته فناوری اطلاعات و ارتباطات با پایه آموزش مهارتی و هوش‌مصنوعی و رشته برنامه‌ریزی تلفن‌همراه  آموزش داده خواهد شد.

وی ادامه داد: با افتتاح مرکز فنی‌وحرفه‌ای خواهران گنبدکاووس و مرکز برادران استان که در ماههای گذشته به بهره‌برداری رسید،میانگین نرخ دسترسی مردم استان گلستان به آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای با میانگین نرخ دسترسی مردم کشور به این آموزش‌ها برابر خواهد شد.میانگین نرخ دسترسی مردم استان به آموزش‌های این مرکز ۴۶۰ سانتی‌متر به ازای هرنفر بود که با بهره برداری مرکز خواهران گنبدکاووس به ۵۶۵ سانتی‌متر به ازای هرنفر افزایش پیدا می‌کند.

* اداره‌کل فنی‌وحرفه‌ای گلستان رتبه برتر کشوری در حوزه آموزش

کرایلو گفت: مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان گلستان در جشنواره ملی مهارت کشور در حوزه عملکرد در کنار دو استان خوزستان و لرستان، استان برتر کشوری شد و مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان نیز جزو مدیران برتر کشوری معرفی شد.

وی بیان کرد: در هفته ملی مهارت ۱۲۴ عنوان برنامه تدارک دیده شده که از این تعداد ۴۰۰ برنامه شاخص در سطح استان گلستان اجرایی خواهدشد.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای گلستان با اشاره به اینکه ۴۷درصد جمعیت استان گلستان در روستاها واقع شدند ابراز کرد: نهضت مهارت‌آموزی در قالب طرح۴۰۴۰ با هدف آموزش مردم مناطق کم‌برخوردار و روستاهای دور در روستاها و محلات کم‌برخوردار انجام می‌شود.

* برگزاری رویدادحاج‌قاسم با عنوان مهارت‌آموزی خانواده  

وی یادآورشد: رویداد مهارت‌آموزی در خانواده با عنوان رویداد حاج‌قاسم و با تشکیل تیم‌های "مادرودختری"،"پدروپسری" با برگزاری مسابقات بین گروه‌های تشکیل‌دهنده در هفته‌ملی مهارت برگزار می‌شود. 

کرایلو خاطر‌نشان کرد: دوره‌هایآموزشی اوقات‌فراغت در قالب هفت تفاهم‌نامه با هفت دستگاه‌اجرایی شامل هلال‌احمر،کمیته‌امداد، بهزیستی،آموزش‌وپرورش،ورزش‌وجوانان و غیره از ۱۵ تیرماه تا ۱۵ شهریورماه در دو رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال و ۱۵ تا ۱۸ سال در سراسر استان برگزار می‌شود و تاکنون بیش از دو هزار نفر در این دوره‌ها شرکت کردند‌.

افتتاح مرکز آموزش سنجش گرگان

وی گفت: مرکز آموزش سنجش گرگان در هفته‌ملی مهارت با هدف توسعه برگزاری آزمون آنلاین در کل استان به بهره‌برداری می‌رسد که با افتتاح این مرکزآموزشی، دسترسی مراکز ما به آزمون‌های آنلاین از دو مرکز به ۱۱ مرکز افزایش پیدا می‌کند.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول