اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

امام جمعه لنگه: افراد توانمند برای کاندیداتوری مجلس ثبت نام کنند

امام جمعه شهرستان بندرلنگه گفت: افراد توانمند دارای شرایط برای کاندیداتوری مجلس به صحنه بیایندو تنور انتخابات رابرای حضور حداکثری و به گزینی آگاهانه آماده کنند.

امام جمعه لنگه: افراد توانمند برای کاندیداتوری مجلس ثبت نام کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرلنگه، حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا امام جمعه شهرستان بندرلنگه امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه با تفسیر آیه ۸ از سوره مائده، اظهار داشت: رعایت عدالت کلیدی‌ترین مسئله فردی و اجتماعی در اسلام است و عدالت وسیله حصول تقواست و قرآن هدف اصلی ارسال پیغمبران و انزال کتب آسمانی را معرفی می کند.

وی افزود: دو عامل می تواند مانع مسلمان از عدالت ورزی باشد اول بغض و کینه و دوم حب و دوستی و باید مراقبت کنیم که هیچ کدام از این دو نتواند ما را از مسیر عدالت خارج کنند.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه تصریح کرد: مومن هم با خدا رابطه دارد (قوامین لله) هم در رابطه با مردم گواهی به عدل می‌دهد (شهدا بالقسط)،  اگر باورمان شد که خدا عمل ما را می‌بیند به عدل عمل خواهیم کرد.

حجت الاسلام اسماعیل نیا بیان داشت: انسان‌های کینه‌ای و عقده‌ای هرگز نمی‌توانند عادل باشند، پس رعایت عدالت وظیفه هر مسلمانی است اما مخاطب این گونه آیات در وهله اول مسئولان امر هستند.

این استاد حوزه علمیه گفت: در نظام اسلامی باید تصمیم گیری مسئولان، امتیاز دادن‌های آنها و تشویق‌ها و تنبیه‌ها همه بر محور عدالت و حق باشد.
 
معاون حوزه های علمیه خواهران کشور یادآور شد: اگر مسئولی عدالت را زیر پا می‌گذارد باید مثل امیرالمومنین علی علیه السلام با او برخورد قانونی، قاطع و به هنگام صورت گیرد تا درس عبرتی برای دیگران باشد.

 امام جمعه شهرستان بندرلنگه از هیئات و مردم عزادار حسینی جهت برگزاری باشکوه مراسمات تاسوعا و عاشورا قدردانی کرد‌.

خبرنگاران امیدآفرینی از دستاوردهای نظام را جدی بگیرند

وی در ادامه ۱۷ مرداد روز خبرنگار را به خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه شهرستان تبریک گفت و افزود: امید آفرینی بیان دستاوردهای نظام اسلامی در عرصه‌های گوناگون مقابله با رسانه دشمن کمک به افشای فساد مفسدان اقتصادی و اجتماعی و مطالبه‌گری مردمی از مهمترین رسالت‌های خبرنگاران هست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندرلنگه اضافه کرد: ۱۸ مرداد روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم و روز تجلیل از اسرا است و شهدای مدافع حرم و آزادگان سرافراز از جمله صاحبان حقوق عظیم بر ملت ایران هستند و تا همیشه نام این عزیزان جاودان خواهد ماند.

وی تصریح کرد: دهه محرم امسال آوردگاه حسینی‌ها و یزیدی‌های دوران بود بی‌نظیرترین شایعات و شبهات علیه محرم و امام حسین و عزاداری برای آن حضرت را امسال دیدیم.

دشمنان در تحریم محرم ناکام شدند

امام جمعه شهرستان بندرلنگه توضیح داد: دشمنان با ابزار رسانه به تحریم محرم آمده بودند همزمان با این تحرکات به دنبال اقدامات تروریستی و خرابکارانه بودند اما عشق حسینی ؛ بصیرت عاشورایی ملت امام حسینی ایران و  بیداری و رصد دقیق سربازان گمنام امام زمان دشمنان را ناکام گذاشت و پرشورترین تجمعات عزاداری را ما در امسال شاهد بودیم.

این استاد حوزه ودانشگاه خاطرنشان کرد: به کوری چشم دشمنان اسلام  در اربعین امسال شاهد خلق معجزه دیگری از عاشقان اباعبدالله الحسین خواهیم بود که دنیا را خیره کند.

وی گفت: رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه در بوموسی برای دفاع مستحکم از جزایر ایرانی خلیج فارس در روزهای گذشته برگزار شد منطقه حساسی که نیمی از انرژی دنیا از این منطقه عبور می‌کند.

وی بیان داشت: در دنیایی که خیلی از مسئولان سازمان‌ها و کشورهایش فقط حرف زور را می‌دانند قدرتمند شدن و حفظ آمادگی دفاعی در بالاترین حد ممکن از ضروریات عقلی است ما در این رزمایش که پیام‌های مختلفی به کشورهای دوست و دشمن داشت شاهد الحاق سامانه‌های موشکی قدیر و فتح مجهز به هوش مصنوعی بودیم.

 حجت الاسلام اسماعیل نیا تصریح کرد: گرمای  بالای هوا در روزهای اخیر باعث شده است تا صرفه‌جویی در مصرف آب و برق را بیش از هر زمان دیگری بر ما لازم نماید انتظار می‌رود ملت فهیم حداکثر همکاری در صرفه‌جویی انرژی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی گفت: ایام پیش ثبت نام متقاضیان کاندیداتوری مجلس در پیش است از همه افراد توانمند واجد شرایط انتظار می‌رود وارد صحنه شوند برای مشارکت حداکثری و انتخاب آگاهانه و به گزینی باید همه تلاش نمایند.

 این استاد حوزه ودانشگاه بیان داشت: هر از چند گاهی شاهد اهانت هنجارشکنان به آمرین به معروف و ناهیان از منکر و ترویج بی‌حجابی در جامعه اسلامی هستیم از همه مسئولان قوا انتظار می‌رود حاشیه امن هنجارشکنان و هتاکان به امر به معروف را بر هم بزنند و زمینه اجرای فریضه امر به معروف نهی از منکر را برای همه مردم فراهم کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول