اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مسوولان به دنبال باز کردن قفل چرخ اقتصاد باشند

امام جمعه ساوه خدمت به مردم را مهمترین وظیفه مسئولان دانست و گفت: امروز مسئولین ما باید بدنبال گشایش اقتصادی ‌و باز کردن قفل چرخ اقتصاد باشند و تدابیری اتخاذ کنند که هیچ بیکاری وجود نداشته باشد و چراغ هیچ کارخانه‌ای خاموش نشود

مسوولان  به دنبال باز کردن قفل چرخ اقتصاد باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساوه با قدردانی از حضور پرشور مردم در ایام عزاداری امام حسین (ع) گفت: عاشورا صرفا یک حادثه تاریخی نیست بلکه یک مکتب حیات بخش انسانی است که باید درس‌های آن را به درستی فراگرفت و در زندگی به کار بست.

وی با بیان اینکه زیارت عاشورا و فرمایشات امام حسین (ع) درس‌های فراوانی برای ما دارد گفت: اولین درس عاشورا آزادگی و‌ آزادمنشی به معنای رهایی تن‌ از اسارت و خلاصی از تنگناهای زندگی و رهایی عقل و جان آدمی از زندان نفس و گام برداشتن در وادی عشق و حیرت است.

خطیب جمعه ساوه با بیان اینکه احیای امر به معروف و نهی از منکر دومین درس عاشورا است، ادامه داد: مجموع آموزه‌های دین با نگرش جامع گرایانه می‌خواهد افراد جامعه اسلامی را به گونه‌ای تربیت کند که نسبت به رفتار یکدیگر احساس مسئولیت کنند زیرا اصلاح و فساد جامعه وابسته به صلاح و فساد افراد است.

وی احیاء دین و بدعت ستیزی را سومین درس عاشورا دانست و بیان کرد: همه افراد در جمعه وظیفه دارند با ارزش‌های دینی آشنا شدن و آنها را احیاء کنند و از بدعت‌های جامعه پرهیز و با آن مخالفت کنند.

رحیمی با اشاره به اینکه تکلیف مداری چهارمین درس مهم عاشورا محسوب می‌شود، گفت: همه باید به وظیفه الهی خود عمل کنیم و اینکه مردم چه خواهند گفت مهم نیست بلکه باید معامله ما با خدا باشد و با بصیرت ببینیم امروز تکلیف ما چیست و هرکسی در هر جایگاه چه خدمتی باید به جامعه ارائه دهد.

امام جمعه ساوه خدمت به مردم را مهمترین وظیفه مسئولان دانست و اظهار کرد: امروز مسئولین ما باید بدنبال گشایش اقتصادی ‌و باز کردن قفل چرخ اقتصاد باشند و تدابیری اتخاذ کنند که هیچ بیکاری وجود نداشته باشد و چراغ هیچ کارخانه‌ای خاموش نشود.

وی درس عزتمندی و تسلیم ناپذیری، مقاومت و ایثار را درس پنجم عاشورا دانست و گفت: امروز آشنایی با فرهنگ جنگ و ایثار و شهادت وظیفه همه و درسی از عاشوراست و مهمترین نکته این درس این است که هیچگاه مقابل ظلم کوتاه نیاییم و در برابر ظلم و جور مقاومت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به نقشه شوم دشمنان برای تحریم محرم امسال گفت: امسال دشمنان کمپین راه انداختند به نام تحریم محرم و بدنبال آن بودند تا مردم به هیئت و مسجد نروند و مشکی نپوشند و عزاداری نکنند 

حجت السلام رحیمی با اشاره به دستگیری همزمان چند تیم تروریستی در ایام محرم در نقاط مختلف کشور گفت: این تیم‌ها همزمان با کمپین تحریم عاشورا بدنبال انفجار در دسته جات عزاداری و ترساندن مردم بودند که خوشبختانه با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان و نیروهای امنیتی شناسایی و قبل از هر اقدامی دستگیر شدند.

وی گفت: مرحله تکمیلی این نقشه هم با طراحی صهیونیست‌ها در صحنه‌های اهانت به قرآن کریم جلوه گر شد، اما نه تنها تاثیری بر عشق و ارادت به امام حسین (ع) ایجاد نکرد ، بلکه حضور معنادار و توام با بصیرت مردم در هیات مذهبی و دسته‌های عزاداری علیرغم گرمای هوا تمام نقشه‌های آنان را نقش بر آب کرد.

وی همچنین با اشاره به ۱۷ مرداد سالروز شهادت خبرنگار صارمی گفت: خبرنگاران الهی اندیش، طلایه داران جبهه دانایی برای مقاومت و مقابله با تهدیدات قدرت‌های استکباری هستند و بعنوان چشم بینا و زبان صادق جامعه شناخته می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی اضافه کرد: خبرنگاران باید دردهای جامعه را شناسایی کنند و به دنبال راه‌های درمان نیز باشند و به مسئولین امر راه را نشان دهند.

خطیب جمعه ساوه با تاکید بر اینکه خبرنگاران ، رسانه ها و هنرمندان نباید نسبت به مواضع انقلاب اسلامی دچار جاماندگی شوند و باید به مسائل اصول انقلاب حساس باشند گفت: خبرنگاران نباید تحت تاثیر جوسازی‌ ها ‌و شایعه پراکنی‌ها قرار بگیرند و باید با عینک بصیر و طبیبانه دردها را شناسایی و زخم‌ها را جراحی کنند.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول