اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بازداشت در انتظار رئیس سابق بانک مرکزی لبنان

وزارت دادگستری لبنان خواستار بازداشت ریاض سلامه، رئیس تازه مستعفی بانک مرکزی این کشور شد.

بازداشت در انتظار رئیس سابق بانک مرکزی لبنان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، قاضی «هیلانه اسکندر»، رئیس اداره رسیدگی به پرونده‌ها در وزارت دادگستری لبنان، شب گذشته از هیأت رسیدگی به اتهامات خواست تا ریاض سلامه، رئیس سابق بانک مرکزی لبنان را بازداشت کند.

به نوشته وبگاه العربی الجدید، او از وکیل قانونی خود خواسته است تا حکم «شربل ابوسمرا» قاضی بازپرس لبنان برای احضار و بازداشت ریاض سلامه را اجرا کند.

ریاض سلامه روز دوشنبه (۱۰ مرداد) سرانجام پس از ۳۰ سال از ریاست بانک مرکزی لبنان کناره‌گیری کرد. او در حالی این نهاد را تحویل «وسیم منصوری» معاون اول خود داد که نظام مالی لبنان در ادامه بحران‌‌های اقتصادی تقریبا با فروپاشی کامل روبرو است. او علاوه در لبنان در کشورهای سوئیس، فرانسه و آلمان نیز به اتهام رشوه و پولشویی و فساد مالی محکوم شده است.

ریاض سلامه پیش از این در حضور «شربل ابوسمرا» بازپرس لبنان، به اتهام رشوه، جعل، استفاده از اسناد تقلبی، پولشویی و فرار مالیاتی مورد بازجویی قرار گرفته و تنها به صدور حکم ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بود؛ در آن موعد قاضی تصمیم گرفت تا تحقیقات را ادامه دهد.

همچنین «غابی شاهین» رئیس اجرای حکم بیروت نیز دستور توقیف موقت دارایی‌های ریاض سلامه و برادش «رجا سلامه» و معاونش «ماریان الحویک» را صادر کرده است.

دولت آلمان، در ۲۳ می (دوم خرداد)  به صورت شفاهی، صدور حکم جلب برای «ریاض سلامه» رئیس بانک مرکزی لبنان را به مقامات این کشور ابلاغ کرد. پیش از آن نیز فرانسه نیز به دلیل طرح دادخواست علیه ریاض سلامه به اتهام فساد و تخلفات مالی، حکم بین‌المللی بازداشت وی را صادر کرده بود. 

وزیر کشور لبنان نیز در ۲۸ اردیبهشت ماه اعلام کرد که حکم بازداشت ریاض سلامه، رئیس کل بانک مرکزی این کشور را از اینترپل دریافت کرده است.

با همه این اوصاف و وجود پرونده‌های مختلف و به دلیل خلأهای قانونی زیاد در حکمرانی لبنان، ریاض سلامه تنها زمانی از ریاست بانک مرکزی لبنان کناره‌گیری کرد که خودش خواست.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول