اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

نهضت مهارت‌آموزی به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود

مدیرکل فنی و حرفه‌ای گلستان گفت: همانطور که در ابتدای انقلاب اسلامی،امام خمینی(ره) نهضت سوادآموزی را فعال کردن امروز هم باید نهضت مهارت‌‌آموزی را در خانواده و جامعه به عنوان یک فرهنگ نهادینه کنیم.

نهضت مهارت‌آموزی به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس حمزه‌کرایلو ظهر امروز در بین نمازگزاران مردم گنبدکاووس به‌مناسبت هفته ملی مهارت اظهارکرد:مهارت‌آموزی زیربنای اشتغال خانواده و حل معضل بیکاری در خانواده و جامعه است.

 

وی تصریح کرد: مسیری که در کشور براط اشتغال و حل معضل بیکاری طی می‌شود مبنی بر دلار ۵۰ هزار تومانی است و مسیر کشورهای توسعه‌یافته نیست.

* مهارت‌آموزی در جامعه نهادینه شود

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای گلستان خاطرنشان‌کرد:همانطور که در اوائل انقلاب اسلامی، امام‌خمینی(ره) نهضت سوادآموزی را برای ارتقاء سطح جامعه تشکیل داد امروز نیز برای رفع بیکاری و افزایش اشتغال خانواده‌ها باید نهضت مهارت‌آموزی شکل گیرد‌.

وی ادامه داد: برای شکل‌گیری و نهادینه‌شدن فرهنگ مهارت‌آموزی در جامعه می‌بایست همه دستگاه‌های اداری،اقشار و تک‌تک افراد جامعه همکاری نمایند.

* ناهنجاریهای اجتماعی جامعه در سایعه بیکاری

کرایلو با اشاره به اینکه نسبت طلاق به ازدواج در کشور سه به یک است گفت: ناهنجاریهای اجتماعی مانند طلاق،اعتیاد و غیره در سایه بیکاری خانواده‌ها بوده و اگر زوجی ازدواج کنند اما شغل مناسب و پایداری نداشته‌باشند، کانون آنها بعد از چندسال متلاشی خواهدشد.

وی بیان کرد: با تلاش‌های استاندار و اداره کل فنی‌وحرفه‌ای استان،سند اعتلای مهارت و اشتغال بر مبنای مهارت نوین تدوین شده و در این راستا نیاز است تا ۳۱ دستگاه‌اداری، آموزش‌های مهارت را نهادینه کنند.

* آموزش مهارت به‌شکل سنتی توسط والدین به فرزندان در گذشته

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای گلستان با بیان اینکه پدران و مادران به نوعی مهارت‌آموزی را به فرزندان منتقل می‌کنند ابراز کرد: در گذشته تمام مسائل مربوط به خانه و خانواده توسط والدین به شکل سنتی مانند آشپزی،خانه‌داری، کار در مزرعه و یا کارگاه به فرزندان آموخته می‌شد.

وی یادآور شد:در استان گلستان تعداد ۳۳۰ مربی در حال فعالیت بوده که از این تعداد ۱۲۰ مربی به عنوان برند کشوری در استان گلستان مهارت‌های خوبی را به علاقمندان آموزش می‌دهند.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول