اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

دل‌سازه‌های حسینی از «بورخیل» تا کربلا

مراسم دل‌سازه‌های حسینی با ساخت و اهدای هدایای کودکان، نوجوانان و مادران روستای «بورخیل» شهرستان سوادکوه‌شمالی برای نوگُلان حسینی در مسیر اربعین برگزار شد.

دل‌سازه‌های حسینی از «بورخیل»  تا کربلا

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه‌شمالی، زهرا صفی‌پور با اشاره به اهمیت نگاه فرهنگی و هنری به واقعه کربلا، اظهار کرد: طرح دل‌سازه‌های حسینی از سال‌های گذشته در روستای بورخیل در حال انجام است.

فرمانده پایگاه حضرت معصومه(س) بورخیل سوادکوه‌شمالی، افزود: در ماه محرم دل‌سازه‌های حسینی توسط کودکان، نوجوانان و مادران روستای بورخیل شهرستان سوادکوه‌شمالی ساخته می‌شود و در راهپیمایی اربعین به بچه‌های عراقی و ایرانی اهدا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاهی از دل‌سازه‌های حسینی را با حضور فرماندار، مدیران ادارات و‌نهاد‌ها و مردم برگزار شد.

صفی‌پور، گفت: دل‌سازه‌های حسینی در پاکت‌های حاوی متن فارسی، عربی و انگلیسی و شماره فرد ارسال می‌شود و چند مورد هدیه کودکان عراقی و یا ارتباط پیامی هم دریافت شد.

* گردهم‌آیی به عشق امام حسین (ع)

مسؤول کتابخانه سیار روستایی سوادکوه با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۶ طرح دل‌سازه‌های حسینی رقم خورد، گفت: ایده کار با اینجانب بود و با مطرح‌شدن در ستاد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فراخوان به سایر استان‌ها هم صادر شد و هدایای بسیاری جمع‌آوری و راهی کربلا شد.

مصطفی نجفی‌عمران، افزود: دل‌سازه‌های حسینی در واقع دست‌سازه‌ها و هدایای کودکان و نوجوانان مختلف از جمله روستاهای سوادکوه‌شمالی هستند که برای توزیع در مسیر اربعین حسینی تقدیم زوّار کودک و نوجوان می‌شوند.

وی با بیان اینکه عشق و محبت امام حسین(ع)، همه اهالی روستاها را گرد هم آورد تا برای نوگلان حسینی، بچه‌های در مسیر حرمین شریفین هدایایی را به رسم یادبود درست کنند تا با ایجاد یک خاطره خوش بیاد جاماندگان اربعینی باشند.

نجفی‌عمران با اشاره به اینکه از جمله روستای پرتوان در این کار فرهنگی زیبا، روستای بورخیل است که با همت مسؤول توانمند بسیج خواهران انجام شد، اظهار کرد: بالغ بر ۲ هزار هدیه از سراسر مازندارن رسید که امسال هم در تلاش جهت تهیه و تدارک هدایا هستند.

وی با بیان اینکه گروه‌های مختلف در قالب مربیان فرهنگی در مسیرهای منتهی به کربلا به فعالیت با کودکان و نوجوانان ایرانی و عراقی می‌پردازند، گفت: در پایان هدایایی به رسم یادبود از طرف بچه‌های ایرانی تقدیم‌شان می‌شود.

مسؤول کتابخانه سیار روستایی سوادکوه از همکاری کانون پرورش فکری، مدیر آموزش و پرورش به ویژه معاونت پرورشی، بسیج خواهران روستای بورخیل و شخص فرماندار و معاون فرمانداری تشکر کرد و گفت: هدایا با نام بچه‌ها و به سه زبان مختلف راهی کربلا می‌شود.

نجفی‌عمران با اشاره به اینکه بازه زمانی دل‌سازه‌های حسینی قبل از ماه محرم آغاز و تا قبل حرکت به سمت کشور عراق برای اربعین ادامه دارد و به دلیل سیّاربودن فعالیت‌های فرهنگی گروه ما در کشور عراق در مسیرهای منتهی به کربلا مثل نجف به کربلا، حله به کربلا و بغداد به کربلا هدایا تقدیم زائران می شود.

پایان پیام/۸۶۰۱۵/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول