اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری افغانستان در پایتخت قزاقستان

مقامات و نمایندگان محافل تجاری افغانستان در همایش تجاری «افغانستان-قزاقستان» به معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در کشور خود، اولویت‌های افغانستان در جذب سرمایه‌گذاری و امتیازات ویژه برای سرمایه‌گذاران خارجی پرداختند.

معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری افغانستان در پایتخت قزاقستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در «آستانه»، مقامات و نمایندگان محافل تجاری افغانستان در جریان همایش تجاری «افغانستان-قزاقستان» در شهر «آستانه» به معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در کشور خود، اولویت‌های افغانستان در جذب سرمایه‌گذاری و امتیازات ویژه این کشور برای سرمایه‌گذاران خارجی پرداختند.

امروز نشست تجاری افغانستان-قزاقستان با حضور نمایندگان بخش‌های مختلف محافل تجاری دو کشور در شهر «آستانه» برگزار شد.

«قایرات توریبایف» معاون وزیر تجارت قزاقستان در مراسم افتتاحیه این مجمع، افغانستان را شریک مهم برای قزاقستان خواند و از علاقه کشورش به توسعه همه جانبه همکاری‌های تجاری و اقتصادی خبر داد.

براساس اظهارات وی، افغانستان در بین کشورهای واردکننده «آرد» قزاقستان پیشتاز بوده و «کابل» یکی از پنج مصرف کننده بزرگ روغن‌های نباتی این کشور است. همچنین تجارت متقابل با افغانستان در سال گذشته حدود یک میلیارد دلار بوده است.

«عزیزی نورالدین» وزیر تجارت و صنعت طالبان نیز در سخنانی ضمن قدردانی از برگزاری این نشست، از علاقه کشورش به یافتن شرکای تجاری جدید و ورود سرمایه گذاری‌های قزاقستان تاکید کرد.

وی در ادامه ظرفیت‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری افغانستان را معرفی کرده و از آمادگی کامل برای ایجاد شرایط جذاب سرمایه گذاری و ترجیحات مختلف برای سرمایه گذاران خبر داد.

وزیر تجارت و صنعت طالبان گسترش روابط تجاری و بررسی نیازها، موانع تجاری و همچنین مزایای همکاری را ازجمله اهداف این نشست عنوان کرد.

به گفته نمایندگان افغانستان، در حال حاضر شرکت‌های خارجی فعال در بخش تولید و صنعت معدن از پرداخت مالیات بر خرید ماشین آلات معاف هستند. 

وزارت تجارت افغانستان در بیانیه‌ای پیش از این نشست اعلام کرده بود افغانستان بیش از همه به سرمایه گذاری در بخش انرژی، ساخت بزرگراه، راه آهن و همچنین مخابرات علاقه‌مند است.

خاطرنشان می شود که بیش از ۱۵۰ شرکت قزاقستانی و بیش از ۲۰۰ نماینده از محافل تجاری افغانستان در مذاکرات تجاری شرکت کردند.

همچنین در حال حاضر ۵۲ شرکت تجاری افغانستان با سرمایه گذاری مشترک در قزاقستان  فعالیت می‌کنند.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول