اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

صعود محیط‌بانان دماوندی به بام ایران

فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست دماوند گفت: همزمان با روز جهانی محیط‌بان، جمعی از محیط‌بانان و همیاران محیط‌زیست دماوند با صعود به قله دماوند یاد و خاطره شهدای محیط‌بان و جنگلبان کشور را گرامی داشتند.

صعود محیط‌بانان دماوندی به بام ایران

به گزارش گروه جامعه خبرگزای فارس، نقی میرزاکریمی رئیس و فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گفت: جمعی از محیط‌بانان و دوستداران محیط‌زیست روز ۹ مرداد همزمان با روز جهانی رنجر کار صعود به قله دماوند را آغاز و در روز ۱۰ مرداد با موفقیت به این قله می رسند.

وی با اشاره به اینکه این صعود با هدف گرامیداشت این روز و یاد و خاطره شهدای محیط‌زیست و جنگلبان عزیز کشور انجام شد، افزود: ایران حدود ۳۶۵۰ محیط‌بان دارد که وظیفه آنها حفاظت از ۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار منطقه حفاظت شده و صیانت از آب، هوا، خاک و تنوع زیستی کشور است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست دماوند خاطرنشان کرد: سازمان حفاظت محیط‌زیست ۱۵۰ شهید و جانباخته و ۲۷۵ جانباز را تقدیم راه حفاظت از محیط‌زیست کشور کرده است.

میرزاکریمی ادامه داد: یگان حفاظت محیط‌زیست کشور برابر دستورالعمل تشکیل یگان‌های حفاظت دستگاه‌های اجرایی که به تصویب ستاد کل نیروهای مسلح و تأیید مقام معظم رهبری رسیده است از لحاظ سلسله مراتب نظامی زیر مجموعه پلیس پیشگیری فراجا کشور قرار دارد.

وی در پایان یادآور شد: محیط‌بانی به عنوان یکی از مشاغل حساس و سخت بوده و از این حیث می‌طلبد که محیط‌بانان همواره در شرایط و آمادگی جسمانی و روانی مناسبی قرار داشته باشند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول