اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

وزیر کشور: راهپیمایی اربعین سلامت‌ ساز است

وزیر کشور گفت:‌اربعین به خاطر ارزش‌های ذاتی در معنویت و برقراری سلامت روح و روان، سلامت‌ ساز است.‌

وزیر کشور: راهپیمایی اربعین سلامت‌ ساز است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس٬احمد وحیدی وزیر کشور در سومین کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین گفت: سلامت پیش از آنکه سلامت جسم باشد، سلامت روح و نفس است. تا ۹۰ درصد سلامت مربوط به روح است. اربعین به خاطر ارزش‌های ذاتی در معنویت و برقراری سلامت روح و روان، سلامت‌ساز است.‌ مردم در اربعین احساس آرامش می‌کنند و ناراحتی‌های روحی و روانی و فشارهای عصبی خود را فراموش می‌کنند و سلامت روحی خود را به دست می‌آورند.

وحیدی افزود: اربعین در تقویم سالانه کشور ما و کشورهای اسلامی جایگاه ارزشمندی پیدا کرده است. مردم کریم عراق و دولت این کشور میزبان بزرگترین تجمع معنوی و مذهبی در دنیا هستند. اگرچه که دشمنان معنویت و انسانیت سعی می‌کنند اخبار این راهپیمایی بزرگ با حضور قریب به ۲۰ میلیون نفر را سانسور کنند و آن را پوشش ندهند.

وزیر کشور به جذابیت اربعین برای همه فرق مسلمان و همچنین پیروان سایر ادیان اشاره کرد و گفت: در اربعین نه فقط شیعیان و‌ نه فقط اهل سنت بلکه از ادیان دیگر هم شرکت می‌کنند و اربعین می‌تواند امت‌های اسلامی و حتی دیگر ملت‌ها را تحت پوشش قرار دهد و این برگرفته از مکتب امام حسین(ع) است. مکتبی که مکتب احرار و آزادگان است.

وی با تشکر از پزشکان و پرستاران حاضر در اربعین گفت: ما می‌توانیم با تکیه بر ایمان و باور عمیق کادر درمان کشور از پس بحران‌های بزرگ سلامت بر آییم و این را در زمان کرونا و جانفشانی مدافعان سلامت مشاهده کردیم.

وحیدی  از نقش درخشان هلال احمر در عملیات‌ها تشکر کرد و گفت: هلال احمر ایران در ماه‌های گذشته مورد تقدیر جهانی قرار گرفت و نقش برجسته آن در همه صحنه‌ها قابل مشاهده است.

وی از آمادگی طرف عراقی خبر داد و گفت: سطح همکاری با طرف عراقی بسیار خوب است و در ایام اربعین برای خدمت‌رسانی شایسته و امدادرسانی سریع در حوادث احتمالی، آمبولانس‌ها و بالگردهای ما در خاک عراق تردد خواهند کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول