اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

گرمای هوا و بی‌‌احتیاطی افراد، عامل حریق در مراتع و ارتفاعات بخش سرولایت نیشابور

بخشدار سرولایت گفت: گرمای هوا، بی‌احتیاطی و بی‌توجهی برخی افراد ناآگاه عامل وقوع حریق در مراتع و ارتفاعات روستاهای بخش سرولایت در نیشابور است.

گرمای هوا و بی‌‌احتیاطی افراد، عامل حریق در مراتع و ارتفاعات بخش سرولایت نیشابور

باقر صدیقی در گفت وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: حریق جنگل‌ها و مراتع به ویژه در زمانی که با وزش باد همراه است اگر در مراحل اولیه اطفا و کنترل نشود مدیریت و اطفای آن سخت و سبب سرایت حریق به مناطق مسکونی و اراضی کشاورزی می‌شود.

لزوم آموزش اهالی روستاها در اطفا و کنترل آتش‌سوزی

بخشدار سرولایت افزود: در زمان بروز حریق در مراتع، آمادگی، آموزش و حضور و مشارکت مردم نقش به سزایی در اطفا، کنترل و مهار آتش‌سوزی دارد.

وی تصریح کرد: بیشتر حریق‌های مناطق صعب‌العبور با بسیج و مشارکت نیروهای مردمی و حضور به موقع کنترل می‌شود.

عوامل آتش‌سوزی در مراتع

صدیقی اضافه کرد: بروز پدیده خشکسالی‌‌های پی در پی، گرمای شدید هوا، بی‌احتیاطی برخی گردشگران، رهگذران و حتی خود کشاورزان، پرت کردن ته سیگار، خاموش نکردن زغال باقی مانده و جرقه ناشی از وسایل نقلیه موتوری از جمله عوامل وقوع آتش سوزی در مراتع است. در آتش سوزی مراتع و ارتفاعات روستاهای بخش سرولایت در نیشابور، گرمای هوا، بی‌احتیاطی و بی‌توجهی برخی افراد ناآگاه عامل وقوع حریق است.

ضرورت توجه و مراقبت دهیاران از مراتع 

وی تاکید کرد: تهیه و نصب تابلوهای هشدار دهنده، آموزش اهالی و تهیه وسایل اطفای حریق توسط دهیاران می تواند در پیگیری از این حوادث موثر باشد.

بخشدار سرولایت ابراز کرد:بر اساس ماده ۳۰ و بند ب ماده ۷۰ وظایفی برای دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها تعریف شده است که براین اساس، توجه به حفظ مراتع و ایجاد شرایط نگهداری و مراقبت صحیح آن‌ها توصیه شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول