اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

آغاز همایش امام سجاد (ع) در هرمزگان از جزیره هرمز

همایش امام سجاد(ع) به عنوان نقطه شروع سیزدهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) با حضور نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در جزیره هرمز برگزار شد.

آغاز همایش امام سجاد (ع) در هرمزگان از جزیره هرمز

به گزارش خبرگزاری فارس از جزیره هرمز، حجت الاسلام محمد عبادی زاده  نماینده ولی فقیه در هرمزگان شب گذشته در آغاز کنگره امام سجاد (ع) در هرمزگان از جزیره هرمز ابراز داشت: دوران امام سجاد(ع) دوران منحصر به فردی است به خصوص بعد از جریان عاشورا که بسیاری از کادر مرکزی شیعه و بزرگان آن یا در جریان عاشورا و یا در قیام های بعد از آن به شهادت رسیدند.

وی افزود: در این دوران سخت، امام سجاد(ع) با تربیت کادر مناسب به تقویت خط و مکتب اهل بیت(ع) همت گماشتند و در آن شرایط خفقان و اختناق شدید، کار بسیار دشواری را انجام دادند، چرا که بستر و زمینه را برای نهضت علمی فرزندان بزرگوارشان، امامین باقرین(ع) فراهم نمودند.

 امام جمعه بندرعباس گفت: اگر نهضت علمی امام باقر(ع) در تبیین دایره المعارف ارزشمند اسلامی و برکات آن را می بینیم، باید توجه داشت که زیرساخت اصلی این حرکت و زمینه سازی برای تربیت شاگردان را حضرت سجاد(ع) مهیا کردند.
 
رئیس شورای سیاستگذاری کنگره امام سجاد(ع) ادامه داد: در واقع امام سجاد(ع) در جهت حرکت مبارک جهاد تبیین، بار امانت بزرگی را بر دوش گرفتند و این مرحله توأم با دشواری ها و سختی های بسیاری بوده که باید ابعاد آن به درستی تشریح شود.

امام جمعه بندرعباس همچنین بیان داشت: در راستای تربیت نسل و شکوفایی عقول، ایشان با نهضت علمی و فرهنگی گام های بزرگی برداشتند که ثمرات آن را در دوران های بعد بیشتر شاهد بودیم.

 رئیس شورای سیاست گذاری کنگره امام سجاد(ع) ابراز داشت: امام چهارم شیعیان در راستای جهاد تبیین، بار امانت بزرگی بر دوش داشت و این مرحله همراه با سختی های بسیار بزرگی بود که باید ابعاد آن به درستی برای نسل فعلی و عموم مردم تشریح شود.

در پایان این همایش از خانواده شهیده فاطمه نیک  به عنوان الگوی صبر و مقاومت  و 20 نفر از فعالین فرهنگی مساجد جزیره هرمز تجلیل شد.

پایان پیام/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول