اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

آخرین وضعیت بازسازی روستای سیل‌زده بارده از زبان مسئولان

استاندار و مدیران استانی چهارمحال و بختیاری در سال‌روز سیل روستای بارده، از نزدیک از روند بازسازی روستا و اقدامات صورت‌گرفته بازدید کردند.

آخرین وضعیت بازسازی روستای سیل‌زده بارده از زبان مسئولان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، استاندار و مدیران استانی چهارمحال و بختیاری عصر امروز و در سال‌روز سیل روستای بارده، از نزدیک از روند بازسازی روستا و اقدامات صورت‌گرفته بازدید کردند.

رضا علی‌بیگی در این بازدید گفت: بحران سیل و برف سال گذشته در چهارمحال و بختیاری با مدیریت جهادی به خوبی پشت سر گذاشته شد و با تدابیر صورت‌گرفته پیش از بحران، این سیل خسارت جانی به همراه نداشت.

فرماندار شهرستان بن با بیان اینکه اعتبارات خوبی برای جبران بخشی از خسارت‌ها پرداخت شد، افزود: با تخصیص قیر رایگان به زودی تمام کوچه‌های روستا آسفالت می‌شود.

وی با اشاره به لای‌روبی مسیل‌ها و سیل‌بندها به صورت جهادی، بیان کرد: سد خاکی نیز که از بین رفته بود با کمک منابع طبیعی ۶ میلیارد تومان تامین اعتبار شد اما همچنان برای تکمیل به اعتبار نیاز دارد.

۸۶ واحد مسکونی در روستای بارده در حال ساخت است

علی‌بیگی تصریح کرد: ۸۶ واحد احداثی در روستای بارده با پرداخت تسهیلات ۲۳۰ میلیون تومانی و ۷۰ میلیون تومان وام بلاعوض توسط بنیاد مسکن در حال ساخت است و همچنین ۴۳ واحد تعمیری نیز با پرداخت تسهیلات ۳۰ میلیونی در حال بازسازی است.

وی با اشاره به اینکه روستای بارده در سال گذشته نمونه بارز کارگاه سازندگی بود، اضافه کرد: ۳۱۸ واحد مسکونی نیز تسهیلات کمک معیشتی دریافت کردند همچنین پیش‌بینی شده تا به ۳۰۰ واحد مسکونی کمک بلاعوض خدمات برق ارائه شود.

پرداخت ۲۸ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض به خسارت‌دیدگان سیل بارده

در ادامه فرشید ریاحی گفت: پس از سیل بارده بنیاد مسکن در ۲ بخش عمرانی و اعتبارات از محل ماده ۱۷ فعالیت خود را در این روستا شروع کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: احداث مسیل، پل و آسفالت در برنامه تعریف شده است و در روزهای آینده فعالیت آغاز می‌شود و تا شروع فصل سرما نیز به پایان می‌رسد.

وی افزود: ۲۸ میلیارد تومان در قالب تسهیلات و کمک بلاعوض برای احداث و تعمیر واحدهای مسکونی و کمک‌های معیشتی به مردم پرداخت شده است.

واریز ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به حساب دهیاری روستای بارده

علی زاهدی نیز در این بازدید گفت: واریزی‌ها به دهیاری بارده طی سال گذشته، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در سه ماهه ابتدایی امسال یک میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برای تکمیل ساختمان دهیاری بارده، بانک رفاه ۲۰۰ میلیون تومان تقبل کرده که ۸۰ میلیون تومان آن واریز شده و لازم است در اسرع وقت مابقی مبلغ نیز آزاد شود.

پرداخت ۶ میلیارد تومان تسهیلات و کمک‌های معیشتی به مددجویان امداد روستای بارده

جاسم محمدی نیز در ادامه گفت: مجموع خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد که در سیل بارده آسیب‌ دیدند ۱۱۶ مورد بوده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه همه کمک‌های مردمی از طریق صندوق نیکوکاری روستا، بین مردم توزیع شده است، تصریح کرد: مجموع تسهیلات کمیته امداد در بحث تعمیرات مسکن و کمک‌های معیشتی ۶ میلیارد تومان بوده است.

تعمیر بناهای تاریخی روستای بارده در دستور کار قرار دارد

علیرضا جیلان در پایان گفت: پل‌ قدیمی، حمام و قلعه تاریخی سه مورد آثار باستانی بودند که خسارت جزئی در سیل دیدند اما به دلیل استحکامی که داشتند تخریب نشدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این بناهای تاریخی توسط مشاور مرمتی کارشناسی شده و در سامانه ستاد به مزایده گذاشته شده‌اند اما هنوز پیمانکاری مشخص نشده است.

پایان پیام/۶۸۰۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول