اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

واکسیناسیون ۱۲۷ هزار دام سبک و سنگین علیه تب برفکی در خوشاب

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خوشاب گفت : ۱۲۷ هزار دام سبک و سنگین طی یک سال اخیر علیه تب برفکی در این شهرستان واکسینه شدند.

واکسیناسیون ۱۲۷ هزار دام سبک و سنگین علیه تب برفکی در خوشاب

محمود ترخاصی در گفت و گو با خبرنگار فارس در سبزوار اظهار کرد: تب برفکی یکی از بیماریهای ویروسی و واگیردار دامهای اهلی و وحشی است که به آسانی منتشر می شود و خسارات اقتصادی قابل توجهی را وارد می نماید.

وی افزود: این بیماری در کشور بیماری بومی محسوب می شود و گاهی همه گیری های آن باعث خسارات و تلفات سنگین می گردد.

رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب بیان داشت: در راستای مقابله با این بیماری طی یک سال اخیر ۱۲۷ هزار دام سبک و سنگین علیه تب برفکی در این شهرستان واکسینه شدند.

محمد ترخاصی با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون رایگان علیه تب برفکی گفت: این طرح با استفاده از توان ۷ نیروی فنی دامپزشکی بخش دولتی و خصوصی در شهرستان آغاز و تا پایان شهریور ماه سال جاری به طور صد درصد رایگان اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در سال جاری یک کانون بیماری تب برفکی در شهرستان به تایید آزمایشگاهی رسید که با اقدامات قرنطینه ای بهداشتی و واکسیناسیون دام ها، بیماری کنترل و با انجام پایش های تشدیدی انجام شده در شعاع های مختلف از کانون بیماری  مشاهده نگردید.

رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب بیان داشت: دامداران جهت پیشگیری از بروز بیماری تب برفکی در محل ورود وخروج دامداری ،حوضچه ضدعفونی ایجاد و از محلول  ضدعفونی مناسب ترجیحا محلول سود ۲ درصد یا آب آهک استفاده نمایند.

محمود ترخاصی تاکید کرد: در صورت مشاهده علائم بیماری از جمله ریزش بزاق و زخم های دهانی، لنگش، قطع ناگهانی وکاهش تولید شیر مراتب را در اسرع‌ وقت به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول