اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

آماده‌باش دستگاه‌های خدمات‌رسان مازندران برای تعطیلات پیش رو

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران گفت: برای کنترل بهینه حجم بالای سفر به مازندران، جلسه مدیریت بحران برای ایجاد آمادگی کامل تمام نیروهای خدمات رسان استان برگزار شد و همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی در آمادگی کامل به سر می‌برند.

آماده‌باش دستگاه‌های خدمات‌رسان مازندران برای تعطیلات پیش رو

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، احمد توکلی در جلسه مدیریت بحران مازندران که در پی دستور دولت برای تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه با بیان اینکه با اعلام سازمان هواشناسی، روزهای آتی گرم‌ترین روزهای سال پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: برای جلوگیری از گرمازدگی احتمالی هموطنان و همچنین پیشگیری از اختلال در امر خدمات‌رسانی و زیربنایی چهارشنبه و پنج‌شنبه، از سوی دولت تعطیل اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود تا در تعطیلی ۳ روز پیاپی افزایش سفر به مازندران را شاهد باشیم، افزود: تدارک لازم برای همه بخش‌ها دیده خواهد شد و با توجه به نداشتن زمان برای برنامه‌ریزی لازم و تعطیلات ناگهانی به وجود آمده همه دستگاه‌های استان باید از آمادگی کامل برخوردار باشد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران همه دستگاه‌های امداد و خدمات‌رسان را بر حسب دستور استاندار آماده‌باش اعلام و تصریح کرد: حجم فزاینده ترافیک شهری و برون شهری موجب می‌شود تا کار کنترل اندکی سخت سود و نیاز به سوخت به ویژه در غرب مازندران بالا خواهد رفت که شرکت‌های نفت منطقه ساری و نوشهر بدون تعطیلی پای کار هستند.

توکلی با بیان اینکه در بخش درمانی نیز با توجه به افزایش دما و گرمازدگی مسافران و شهروندان مازنی، اورژانس، هلال‌احمر و دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل آماده‌باش هستند، و یادآور شد: اصناف نیز پای کار هستند و نظارت کامل بر بازار از جمله پخت و توزیع نان و عرضه و فروش مرغ و گوشت را خواهند داشت.

وی از احتمال آتش‌سوزی جنگل‌ و مراتع براساس تجربه سوابق گذشته خبر داد و افزود: مدیریت بحران استان باید آمادگی کامل برای تقابل با بحران‌های احتمالی از جمله آتش‌سوزی را داشته باشد.

سرپرست معاونت عمرانی با اشاره به اینکه خدمات زیربنایی از جمله برق و آب باید در این ایام به درستی مدیریت شود، خاطرنشان کرد: دهیاران بر حضور مسافران در ویلاهای روستایی جهت مصرف بی‌رویه آب به ویژه برای استخرها نظارت داشته باشند و تذکر لازم را دهند.

توکلی با بیان اینکه در بخش راه‌ها نیز راهداری برای ایمن‌سازی برای جلوگیری حادثه مشابه جاده هراز اقدام کنند، گفت: عملیات راهسازی در حوزه راه‌های مازندران تعطیل شود اما کار راهداری به کار خود ادامه بدهد.

وی از حضور گسترده گردشگران در ساحل در این ایام خبر داد و افزود: استفاده مطلوب از شناگاها و برای حفظ آمار کاهش غرقی ۵۰ درصدی نسبت به پارسال ضروری است و ادوات و خودرو به همراه ناجیان غریق در سواحل مستقر شوند.

سرپرست معاونت عمرانی مازندران افزایش شرجی بودن هوای مازندران مشکل بزرگ‌تر از افزایش دما دانست و یادآورشد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده در این نشست، همه ادوات، تجهیزات و نیروهای امدادی و خدماتی در آماده‌باش کامل برای رفاه شهروندان مازنی و مسافران کشوری به سر خواهند برد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول