اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

ساماندهی گروه های تعزیه گچساران

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت: در این شهرستان ۸ گروه تغزیه ساماندهی شده است.

ساماندهی گروه های تعزیه گچساران

اورنگ نارکی در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: تعزیه خوانی یکی از هنرهای مهم در انتقال مفاهیم عاشورایی در زمان خود می باشد.

وی بیان کرد: تعزیه‌خوانان گچساران در قالب ۸ گروه ساماندهی شدند.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران تصریح کرد: هنرمندان تعزیه خوان حرکتی که معیارش حمایت از ولایت و قیام برای بقای ولایت است را به نمایش می گذارند.

نارکی عنوان کرد: تعزیه هنری حماسی و ارج نهادن به آن سبب حفظ فرهنگ دینی و تمدن اسلامی است.

وی گفت:تعزیه با هنرمندی تمام صحنه‌های قیام عاشورا را به نمایش می‌گذارد و ذهن مخاطبان را با پیام‌های واقعی آن بیش از پیش پیوند می‌دهد.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران با اشاره به اینکه این هنر از دیرباز مورد توجه ویژه مردم شهرستان بوده خاطرنشان کرد: این اداره به دنبال حفظ جایگاه مردمی تعزیه‌خوانی بوده ، تنها سرمایه‌ای که در این مسیر برای برپایی تعزیه‌ها دارند عشق به امام حسین(ع) و ارزش‌های والاى دینی است.

نارکی بیان کرد: ما وظیفه داریم این هنر را حفظ و تقویت کنیم زیرا زمانی که هیچ رسانه‌ای وجود نداشت این هنر یکی از رسانه‌های بسیار مهم در انتقال مفاهیم عاشورایی در زمان خود بوده است.

وی افزود: تعزیه‌خوانان در قالب هنر، محتوای دین را تثبیت می‌کنند و احترام به هنرمندان تعزیه احترام به شعائر الهی است که در آن خلوص، صداقت و شفافیت تعزیه‌خوانی شنونده و مخاطب را تحت تاثیر می‌دهد.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران ادامه داد: تعزیه به‌عنوان یکی از سنت‌های آیینی و رسوم مذهبی با قدمتی طولانی و کهن بوده و گچساران یکی از فعالترین گروهها در زمینه تعزیه به شمار می‌رود.

وی گفت: این تعداد گروه تعزیه ساماندهی شده با دریافت مجوز از اداره فرهنگ وارشاد اسلامی در گچساران فعالیت می کنند.

پایان پیام/ ۸۲۰۳۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول