اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

دلجویی مقامات طالبان از علمای شیعه برای حوادث عاشورا

هیاتی از سوی نخست‌وزیر طالبان با شورای علمای شیعه دیدار و اعلام کرد حوادث رخ داده در مراسم عاشورا برخورد شخصی بوده و سیاست طالبان نیست.

دلجویی مقامات طالبان از علمای شیعه برای حوادث عاشورا

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، هیاتی از سوی دفتر نخست‌وزیری طالبان با شورای علمای شیعه در خصوص حوادث رخ داده در مراسم عاشورا دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار استاد اکبری و آیت‌الله شیخ زاده معاونان شورای علمای، برخورد نیروهای طالبان با عزاداران امام حسین(ع) را در برخی موارد مورد انتقاد قرار دادند.

مولوی گلزار احمد حقانی رییس امور سیاسی و مردمی دفتر نخست‌وزیری طالبان گفت: « برخوردها شخصی بوده و موضع امارت اسلامی نیست و او نظرات شورای علما را به اطلاع مقامات می‌رساند.»

پیش از این در مراسم روز عاشورا در غزنی و کابل تیراندازی رخ داده بود که منجر به کشته شدن یک نفر از عزادران شد، به دنبال این حوادث دفتر والی غزنی با صدور اطلاعیه‌ای از  تشکیل هیأت بررسی این حادثه خبر داد.

دفتر والی غزنی اعلام کرد که مقام ولایت غزنی ضمن ابراز هم‌دردی، برای بررسی حادثه، هیأتِ موظف منصوب شده  و نمایندگان اهل تشیع نیز در آن حضور دارند.

قرار است این هیات تمامی ابعاد حادثه را بررسی خواهند کرد، عاملین را شناسایی و برای اجرای عدالت به نهادهای قضایی تحویل داده خواهند شد. 

پایان پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول