اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

آمادگی موکب بیعت حسینی برای پیاده روی اربعین

مسؤول موکب مردمی بیعت حسینی مرکز مازندران از آمادگی اعضای این موکب برای حضور در نهمین سفر اربعین خبر می‌دهد و می‌گوید که امسال با حجم بیشتری از استقبال جهادگران مواجه هستیم، جهادگران داوطب گزینش شده و ۱۳۰ نفر انتخاب شدند.

آمادگی موکب بیعت حسینی  برای پیاده روی اربعین

به گزارش خبرگزاری فارس مازندران، در تب و تاب سوگواری آقا اباعبدالحسین (ع) و اهل بیت ایشان و درست در روزهایی که اسرای کربلا را به شام می‌برند؛ دل‌ها خیلی زودتر از سال‌های گذشته راهی کربلا و سفر اربعین شده است.

بازماندگان واقعه عاشورا در کنار حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) در حالی که سراسر غم و ماتم بوده و حال جسمی و روحی نامناسبی داشتند از همان روز به اسارت گرفته شدند، نه خبری از پرستاری بود نه تسکین و نه برپایی مراسم عزا برای شهدا، اما امروز پس از گذشت هزاران سال از آن واقعه جهادگرانِ پرستار بی‌تاب پرستاری از زوار امام حسین (ع) و ابوالفضل عباس (ع) در کربلا هستند.

جهادگران زیادی برای حضور در موکب عمود ۷۷۷ و ارائه خدمات به زائران اربعین ثبت‌نام کرده‌اند، اما پس از گزینش تنها ۱۳۰ نفر انتخاب می‌شوند.

مسؤول موکب مردمی بیعت حسینی مرکز مازندران در گفت‌گو با فارس از آمادگی اعضای این موکب برای حضور در نهمین سفر اربعین خبر می‌دهد و می‌گوید: امسال با حجم بیشتری از استقبال جهادگران مواجه هستیم و این یعنی اربعین پرشورتری خواهیم داد. 

به اعلام محمدصادق محمدی کیادهی؛ موکب مردمی بیعت حسینی ساری از سال ۱۳۹۳ به همت تعدادی از بچه‌های جهادی مازندران باتوجه به اینکه تحرکاتی که داعش در منطقه داشت و تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر قوی شدن اربعین و اینکه نباید پرچم اربعین روی زمین بمانند، در عراق در یک موکب در عمود ۷۷۷ آغاز به‌کار کرد و هر ساله با پیشرفت کار و افزایش جمعیت میلیونی در عراق کارش را گسترش داد تا جایی که موکب دیگری در شهر کربلا نیز به موکب عمود ۷۷۷ اضافه شد.

وی بیان می‌کند: این موکب در زمینه اسکان، تغذیه، بهداشت و درمان، فرهنگی و خدمات رفاهی همچون خیاطی و تعمیرات موبایل و همچنین خدماتی در بخش درمان با تلاش یک تیم ۴۵نفره به‌صورت تخصصی شامل پزشک، پرستار، داروساز، بهداشت و محیط در جمع ما حضور دارند.

محمدی‌کیادهی ضمن اظهار خرسندی از اینکه توفیق خدمت‌گزاری برای نهمین سال متوالی، عنوان می‌کند: امسال یک موکب در عمود ۷۷۷ و یک موکب دیگر در صحن عقیله حضرت سیدالشهدا داخل شهر کربلا جمعا با پیش‌بینی افزایش هزار و ۵۰۰ نفری ظرفیت پذیرش زائر از ۲هزار و ۵۰۰ نفر به ۴هزار نفر در شهر کربلا را خواهیم داشت، زمان اعزام پنجم ماه صفر خواهد بود.

مسؤول این موکب با بیان اینکه برنامه‌های شاخص ما پایگاه امداد پزشکی در عمود ۷۷۷ حسینیه غائب الحاضر اجرا خواهد شد، می‌گوید: موکب مردمی بیعت حسینی در طول سال نیز فعالیت‌های خودش را انجام می‌دهد در روز عید غدیر به پخت ۲ هزار و ۵۰۰ پرس غذا و توزیع آن در بین مردم حاشیه شهر ساری انجام شد در سومین شب از محرم هزار پرس غذا پخت و بین مردم کم‌برخوردار توزیع شد. 

پایان پیام/۸۶۰۴۸/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول