اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

دستگاه قضا از ملازمات تشکیل تمدن اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان گیلان، دستگاه قضا را یکی از ملازمات تشکیل تمدن اسلامی دانسته و گفت: دستگاه قضایی با زدودن مانع فساد و همچنین بسترسازی‌ امید به توده‌ها، می‌تواند در تشکیل تمدن اسلامی نقش آفرین باشد.

دستگاه قضا از ملازمات تشکیل تمدن اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده مقام معظم رهبری در استان گیلان صبح امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان گیلان در سالن همایش‌های امام خمینی (ره) دادگستری گیلان با اشاره به نامه حضرت‌امیر به مالک اشتر، اظهار کرد: از دستورات حضرت‌امیر به مالک «پرهیزکاری» و «صداقت» است.

وی با اشاره به نکوهش ستایش بیش از حد از سوی‌امیرالمؤمنین، افزود: ستایش اگر از حد بیشتر شود، به سمت باطل سوق پیدا می‌کند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان گیلان با تأکید بر لزوم حفظ و تقویت توده‌های مردمی در کلام امام علی علیه السلام، افزود: اگر توده‌های مردمی از حاکمان راضی باشند، خشم و انزجار از کارگزاران حاکمیت دور می‌شود.

فلاحتی با بیان اینکه احکام و دستورات شرع مقدس برای رشد و تعالی انسان است، خاطرنشان کرد: بیشترین احکام دین اسلام مربوط به دستگاه قضایی و در جهت نیل به اهداف عالیه تمدن اسلامی است.

وی با بیان اینکه حرکت جمهوری اسلامی در مسیر ایجاد تمدن اسلامی موجب خشم دنیای سلطه شده است، افزود: جهان می‌داند اگر تمدن اسلامی در دنیا فراگیر شود، بساط هرج و مرج آن‌ها برچیده خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان، دستگاه قضا را یکی از ملازمات تشکیل تمدن اسلامی دانست و گفت: دستگاه قضایی با زدودن مانع فساد و همچنین بسترسازی‌امید به توده‌ها می‌تواند در تشکیل تمدن اسلامی نقش آفرین باشد.

فلاحتی، به موضوع اطاله دادرسی اشاره کرد و افزود: اشراف عامه مردم به مبانی و مفاهیم حقوقی کم بوده و این مسأله ممکن است موجب طولانی شدن روند دادرسی شود که لازم است دستگاه قضا به مردم کمک کند.

وی  گسترش سلاح غیر مجاز حتی بسیار کم را یکی از مبادی بروز تخلف دانست و افزود: جمع‌آوری تدریجی سلاح‌های غیر مجاز که در برخی از استان‌ها بسیار کم موجود و ممکن است منجر به تضعیف فراجا شود از ضروریات است.

فلاحتی همچنین بر لزوم بستن مبادی فساد و همچنین افزایش جریمه‌ها جهت بازدارندگی جرایم تأکید کرد.

به گزارش فارس؛ چندی پیش حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی را به سِمت ریاست کل دادگستری استان گیلان و ریاست شعبه اول دادگاه تجدیدنظر این استان منصوب و جایگزین حجت‌الاسلام خلیلی کرد.

پایان پیام/ ۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول