اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

انجام هزار و 32 بازدید بهداشتی از مساجد و هیئات مذهبی در خراسان‌شمالی

مدیرگروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی از هزار و ۳۲ بازدید در دهه محرم خبر داد و گفت: کارشناسان بهداشت محیط در این مدت از مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و محل برگزاری عزاداری بازدید کردند.

انجام هزار و 32 بازدید بهداشتی از مساجد و هیئات مذهبی در خراسان‌شمالی

بهروز علیزاده، مدیرگروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد از هزار و ۳۲ بازدید در دهه محرم خبر داد و اظهارکرد: کارشناسان بهداشت محیط در این مدت از مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و محل برگزاری عزاداری بازدید کردند.

وی گفت: هزار و ۴ مسجد، تکیه، حسینیه و هیئت در مناطق تحت پوشش دانشگاه هستند، ۱۶۹ موکب نیز تحت پوشش بوده‌اند که در این مدت ۲۹۰ بازدید از این مکان‌ها انجام شده است.

مدیرگروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با اشاره به نظارت‌های مستمر هیئت‌های عزاداری، ایستگاه‌های صلواتی، مساجد و محل‌های طبخ غذا به صورت شبانه‌روزی، افزود: در این مدت جلسات آموزشی برای مسئولین هیئت‌های عزاداری برگزار شده است و ۵۱۹ نفر نیز توسط مراکز بهداشت برای دخالت در تهیه و توزیع مواد غذایی تاییدیه دریافت کرده‌اند.

علیزاده ادامه داد: در این ایام تیم‌های بازرسی بهداشت محیط که مجهز به دستگاه‌های پرتابل هستند، کنترل و نظارت بر آشپزخانه‌ها و طبخ غذا و نمونه‌برداری از  آب و غذا را در دستور کار خود قرار دادند و در این مدت ۱۰ نمونه‌برداری از نذورات  توزیع شده، ۲۵۴ مورد نمونه برداری آب، ۲ هزار و ۵۹۱ مورد کلرسنجی آب آشامیدنی، ۲ هزار و ۱۶۹  تعداد موارد کلر سنجی مطلوب و ۱۶۴ مورد سنجش با تجهیزات پرتابل انجام شده است.

وی با بیان اینکه در دهه اول محرم ۱۲۴ همیار سلامت آموزش دیده و ۱۲۰ همیار به هیئت ها معرفی شده‌اند، عنوان کرد: همچنین در این مدت ۳۹۲ جلسه توجیهی هماهنگی و آموزشی گروهی در مساجد، تکایا و حسینیه ها برگزار شده است.

مدیرگروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با اشاره به انجام ۳۳ بازدید مشترک از رسیدگی به ۱۶ شکایت مردمی رسیده نیز خبر داد و افزود: در این مدت ۱۱۴ مواد غذایی و آشامیدنی نیز معدوم شده است.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول