اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تعداد کتابخانه‌های عمومی فارس ۸ برابر شده است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: طی سال‌های پس از انقلاب، تعداد کتابخانه‌های عمومی در این استان، بالغ بر ۸ برابر شده است.

تعداد کتابخانه‌های عمومی فارس ۸ برابر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدحسین فیروزی به خبرنگاران گفت: براساس داده پژوهی انجام شده و مقایسه آمارها بازه زمانی ۱۳۵۷ تا ۱۴۰۲، تعداد کتابخانه‌های عمومی فارس، از ۳۱ به ۲۵۵ باب رسیده و رشد ۸ برابری داشته است.

او عنوان کرد: بر این اساس زیربنای کتابخانه‌های عمومی فارس از ۷۲۹۵ مترمربع به بیش از ۸۰ هزار متر مربع رسیده که افزایش ۱۱ برابری را نشان می‌دهد. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس ادامه داد: براساس بررسی انجام شده شاخص منابع این کتابخانه‌ها نیز با بیش از دو میلیون و ۸۶۰ هزار نسخه کتاب نسبت به سال ۱۳۵۷، یازده برابر شده است.

فیروزی خاطرنشان کرد: براساس اطلاعات این داده پژوهی شاخص امانت کتاب در این مدت پنج برابر و شاخص عضویت نیز هفت برابر شده است و کتابخانه‌های عمومی فارس در شاخص نیروی انسانی رشد هفت برابری و در حوزه تعداد خدمات رشد ۵.۴ برابری را تجربه کرده است. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس یادآور شد: در حال حاضر تعداد ۱۶ سالن مطالعاتی مجوزدار و ۵۳ باب کتابخانه روستایی و سیار در استان فارس فعال است، حال آنکه این خدمات پیش از دوران انقلاب وجود نداشت.

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول