اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ملی‌پوش‌ ووشو بانوان: از اهتزاز پرچم کشورم در میادین بین‌المللی احساس غرور‌ می‌کنم

ملی‌پوش ووشو گفت: از این که توانستم پرچم کشور عزیزم ایران را به اهتزاز در بیاورم احساس غرور داشتم و خوشحال بودم که توانستم افتخاری برای کشورم به دست بیاورم.

ملی‌پوش‌ ووشو بانوان: از اهتزاز پرچم کشورم در میادین بین‌المللی احساس غرور‌ می‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ووشو اصفهان در بخش بانوان یکی‌ از رشته‌هایی است که ورزشکاران با استعداد زیادی در اختیار دارد و افتخارات بسیاری را برای ورزش کشور به ارمغان آورده است.

حدیث امیری، ملی‌پوش ووشو کشورمان که در بخش تالو فعالیت می‌کند، اهل شاهین‌شهر اصفهان است؛ وی در سال ۹۴ در مسابقات قهرمانی جوانان کشور در بخش گون‌شو بر روی سکوی نخست ایستاد و در فرم چانگ‌چوان نیز دوم شد تا این‌گونه نام خود را بر سر زبان‌ها بیاندازد؛ تیم اصفهان نیز در این دوره از رقابت‌ها با درخشش امیری و هم‌تیمی‌هایش به مقام قهرمانی دست یافت.

این دختر اصفهانی در سال ۱۴۰۰ و در سن ۱۷ سالگی عضو تیم ووشو بانوان فولاد مبارکه سپاهان شد و به عنوان جوان‌ترین ورزشکار با این تیم به مقام قهرمانی لیگ نیز دست یافت.

در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ اندونزی، حدیث امیری در قسمت تالو به اجرای سه فرم انفرادی چانگ چوان ،دائو شو،گوئن شو و فرم مبارزه نمایشی دوئلین پرداخت و در بخش دوئلین به مدال طلا دست یافت.

آمیختگی ووشو و ژیمناستیک

حدیث امیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در رابطه با آغاز ورزش حرفه‌ای اظهار داشت: در سن ۱۱ سالگی‌ با رشته ووشو ورزش‌ را شروع کردم؛ به دلیل حرکات نمایشی که با سلاح داشت و آمیخته‌ای از ورزش ژیمناستیک بود به این ورزش علاقه‌مند شدم.

وی‌ افزود: در ابتدا دوست داشتم ملی‌پوش شوم و مدال‌های‌ آسیایی و جهانی کسب کنم و توانستم پس از فعالیت یک سال و نیمه به اردوی تیم ملی دعوت شوم.

امیری تصریح کرد: برای اولین بار که به تیم ملی راه یافتم حس بسیار خوبی داشتم، جو و حال و هوای‌تیم ملی برای من بسیار جالب بود.

ملی‌پوش اصفهانی با اشاره به افتخاراتش خاطرنشان کرد: در مسابقات جهانی ۲۰۲۰ که به صورت مجازی برگزار شد یک طلا و یک نقره به دست آوردم؛ در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ اندونزی نیز در جایگاه نخست ایستادم.

از اهتزاز پرچم کشورم احساس غرور می‌کنم

وی افزود: از این که توانستم پرچم کشور عزیزم ایران را به اهتزاز در بیاورم احساس غرور داشتم و خوشحال بودم که توانستم افتخاری برای کشورم به دست بیاورم؛‌ به نظر من هر کسی باید برای اهداف خود بجنگد تا به آن‌ها دست یابد.

امیری گفت: ورزش کردن در روحیه انسان‌ها و مخصوصا ورزشکاران تاثیر مثبتی دارد، در پایان از صدیقی، رییس فدراسیون و ناطقی نایب رییس فدراسیون به خاطر امکانات خوبی که برای ما فراهم و تلاش می‌کنند تا اردو‌ها به بهترین شکل ممکن برگزار شود، تشکر می‌کنم.

پایان پیام/۶۳۱۳۴/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول