اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اتصال برق عراق به شورای همکاری؛ محور رایزنی فؤاد حسین و البدیوی

فؤاد حسین در نشست خبری مشترک با دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، گفت که اتصال برق عراق به شورای همکاری، محور اصلی رایزنی‌های امروز او با البدیوی بود.

اتصال برق عراق به شورای همکاری؛ محور رایزنی فؤاد حسین و البدیوی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق، امروز (دوشنبه، ۳۱ جولای)، پس از گفت‌وگو با « جاسم البدیوی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در بغداد، با وی در یک نشست خبری حاضر شد.

وزیر خارجه عراق در این نشست خبری گفت: سیاست خارجی عراق مبتنی بر تقویت و توسعه روابط است و ما درباره محورهای مختلف نحوه توسعه روابط اقتصادی رایزنی کردیم و در این میان،اتصال برق به کشورهای عضو شورای همکاری و عربستان سعودی، محور اصلی رایزنی‌ها بود.

فؤاد حسین افزود: ما از ورود شرکت‌های کشورهای عضو شورای همکاری به عراق حمایت می‌کنیم. دولت کنونی برای متنوع سازی اقتصاد و ارائه خدمات تلاش می‌کند و طرحی واضح برای سرمایه‌گذاری در بخش گاز دارد.

وی با اشاره به این‌که روابط عراق و شورای همکاری خلییج فارس، مستحکم و قوی است، افزود که با البدیوی درباره همایش عراق - شورای همکاری خلیج [فارس] که در شارقه برگزار خواهد شد گفت وگو کرده است.

در مقابل دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس نیز گفت: برای تضمین امنیت و شکوفایی عراق و تقویت روابط با این کشور تلاش می‌کنیم. ما نیاز داریم که در مسیر تحکیم روابط بین عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس گام برداریم. 

البدیوی با اشاره به این که عراق نقش مهمی در مدیریت پرونده‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دارد، تاکید کرد: اتصال برقی با عراق یک پروژه مطلوب است. طرح‌هایی نیز از سوی کشورهای شورای همکاری برای ارتباط با اقتصاد عراق وجود دارد.

چندی پیش، «احمد موسی» سخنگوی وزارت برق عراق، گفته بود که  اتصال شبکه برق عراق و شورای همکاری، فوائدی دارد که در رأس آن،کمک به متنوع سازی منابع انرژی برای کاهش تکیه بر سوخت فسیلی و گازی است و به محض آغاز پروژه اتصال برق عراق به شورای همکاری، که در نخستین مرحله هزار مگاوات انرژی تامین می‌کند، علاوه بر اتصال با اردن که ۱۵۰ مگاوات و اتصال با ترکیه که ۳۰۰ مگاوات را تامین می‌کند، می‌توان تا حدود زیادی کمبود قابل توجه در تولید برق در عراق را جبران کرد.

وی اظهار داشت که اتصال شبکه برق عراق با شورای همکاری، عراق را در سال های آتی به گذرگاه انرژی بین کشورهای صادرکننده و واردکننده انرژی و مرکز مهم ترانزیت انرژی تبدیل خواهد کرد.

 

سخنگوی وزارت برق عراق با اشاره به تلاش عراق برای استفاده از انرژی پاک، درخصوص قیمت برق وارداتی از شورای همکاری گفت که قیمت جهانی انرژی و قیمت اوپک در آن لحاظ خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد که اتصال برق عراق به شورای همکاری برای بی نیاز شدن از گاز ایران یا گاز ملی برای نیروگاه های برق کافی نخواهد بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول