اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

میز دانشجو| معرفی سامانه جذب اعضای هیأت علمی «mjazb.ir»

میز دانشجو در این قسمت به معرفی سامانه جذب اعضای هیأت علمی می‌پردازد.

میز دانشجو| معرفی سامانه جذب اعضای هیأت علمی «mjazb.ir»

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس _  میز دانشجو در این قسمت سعی دارد به معرفی سامانه جذب اعضای هیأت علمی mjazb.ir بپردازد.

* معرفی سامانه جذب اعضای هیأت علمی mjazb.ir

یکی از وظایف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران، نظارت بر جذب هیأت علمی دانشگاه‌ها است. در راستای اجرای مؤثر این وظیفه، سامانه‌ای تحت عنوان سامانه جذب اعضای هیأت علمی زیر نظر این وزارتخانه راه اندازی شده است تا جذب نخبگان و قشر تحصیل‌ کرده و توانمند برای تدریس دروس دانشگاهی و در نتیجه پرورش دانشجویانی زبده و متخصص، به شیوه ای کارآمد صورت پذیرد. بخش ثبت‌نام این سامانه هر ساله پس از انتشار فراخوان های جذب اعضای هیأت علمی، برای ثبت‌نام افراد متقاضی فعال می‌شود.

چنانچه قصد ادامه فعالیت در محیط‌های علمی دانشگاهی به عنوان هیأت علمی دانشگاه را دارید، می‌توانید پس از مطلع شدن از فراخوان‌های جذب در بخش تقویم فراخوان در این سایت، در بازه زمانی اعلام شده برای ثبت‌نام، به سامانه جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم به نشانی mjazb.ir مراجعه کرده و ضمن فراهم کردن مدارک و مشخصات مورد نیاز برای بارگذاری، مراحل ثبت‌نام را به ترتیب تا دریافت کد رهگیری طی کرده.

نکته مهم: توجه کنید که این سامانه، مرجع تمام اطلاعات مرتبط با استخدام هیأت علمی دانشگاه‌ها از رشته های مورد نیاز گرفته تا فراخوان‌ها، ثبت‌نام و اعلام نتایج نهایی است.

* راهنمای ورود به سامانه مهر رضوری جذب اعضای هیأت علمی mjazb.ir

چنانچه برای اولین بار قصد ورود به سامانه جذب اعضای هیأت علمی به نشانی mjazb.ir را دارید در ادامه با ما همراه باشید تا به صورت گام به گام با نحوه ورود به سامانه آشنا شوید.

راهنمای ورود به سامانه جذب اعضای هیأت علمی - ویژه متقاضیان

اگر قصد ثبت‌نام در فراخوان سامانه جذب اعضای هیأت علمی را دارید، ابتدا باید وارد سایت mjazb.ir شده و یک حساب کاربری ایجاد کنید. در صورتی که قبلا در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اید در ادامه نحوه ورود به این سامانه برای متقاضیان جذب هیأت علمی ارائه شده است.

ابتدا با وارد کردن نشانی www.mjazb.ir وارد سامانه جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم می‌شوید. در سمت چپ صفحه نخست بر روی گزینه سامانه جامع جذب اعضای هیأت علمی کلیک کنید.

  در ادامه باید کد ملی و کلمه عبور خود را وارد کنید و برروی گزینه ورود کلیک کنید.

در سامانه علم سنجی وزارت بهداشت، اطلاعات اعضای هیأت علمی دانشگاه های علوم پزشکی شامل نام و نام خانوادگی، دانشگاه و مرکز تحقیقاتی محل خدمت، رتبه علمی و اطلاعاتی از این قبیل درج شده که اطلاعات بیشتر در مقاله زیر ارائه شده است.

* راهنمای ورود به سامانه نور رضوی جذب اعضای هیأت علمی

دانشگاه‌ها و مدیران می‌توانند برای ورود به سامانه جذب اعضای هیأت علمی از پنل مربوط به سامانه در سایت mjazb.ir، بر روی گزینه ورود دانشگاه‌ها و مدیران کلیک کنید. با کلیک بر روی این گزینه صفحه زیر گشوده می‌شود که با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور و عبارت امنیتی نشان داده شده، وارد سامانه و حساب کاربری خود شوند.

* راهنمای ورود به سامانه جذب اعضای هیأت علمی- ویژه اعضای هیأت علمی

برای ورود اعضای هیأت علمی دانشگاه ها به سامانه جذب mjazb.ir،بعد از وورد به سامانه بر روی گزینه سامانه جامع جذب اعضای هیأت علمی در سمت چپ صفحه نخست کلیک کنید.

در ادامه نیز باید نام کاربری و رمز عبور و عبارت امنیتی، امکان ورود به سامانه برای این دسته از عزیزان میسر خواهد شد.

* نحوه ثبت‌نام در سامانه جذب اعضای هیأت علمی

نحوه ثبت‌نام در سامانه جذب اعضای هیأت علمی به این شرح است که پس از ایجاد حساب کاربری، افراد می‌توانند با کلیک بر روی گزینه
ثبت‌نام متقاضی جذب در پنل سامانه جامع جذب اعضای هیأت علمی در نشانیmjazb.ir، نسبت به ورود به حساب کاربری خود و انجام
مراحل ثبت‌نام اقدام کنید.

در واقع هنگامی که قصد ورود به حساب کاربری‌تان را دارید باید با وارد کردن اطلاعات خواسته شده از سوی سامانه مطابق شکل زیر یعنی کد ملی، رمز عبور و عبارت امنیتی که در قالب چهار عدد در یک باکس مستطیل شکل درج شده است، نسبت به ورود به حساب کاربری و سپس انجام مراحل ثبت‌نام در سامانه اقدام کنید.

قابل ذکر است که چنانچه اطلاعات ورود خود خصوصاً رمز عبور را فراموش کرده باشید، می‌توانید در انتهای همین صفحه با کلیک بر روی عبارت «رمز عبور را فراموش کرده اید؟» مراحل بازیابی رمز عبور جدید را طی کنید.
برای این کار لازم است در صفحه باز شده، نام کاربری یا کد ملی و آدرس پست الکترونیکی تان را برای دریافت لینک رمز عبور جدید وارد کنید.

اگر قصد ثبت‌نام در فراخوان سامانه جذب اعضای هیأت علمی را دارید، ابتدا باید وارد سایت mjazb.ir شده و یک حساب کاربری ایجاد کرده.

درصورتی که قبلا در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اید در ادامه نحوه ورود به این سامانه برای متقاضیان جذب هیأت علمی ارائه شده است.

ابتدا با وارد کردن نشانی www.mjazb.ir وارد سامانه جذب اعضای هیأت علمی می‌شوید. در سمت چپ صفحه نخست سایت، پنل سامانه جامع جذب اعضای هیأت علمی قرار گرفته است. در این بخش بر روی گزینه ثبت‌نام متقاضیان جذب کلیک کنید.

در بخش انتهایی صفحه باز شده، عبارت «می‌خواهید حساب کاربری ایجاد کنید؟» مشاهده می‌شود. در این قسمت بر روی گزینه ثبت‌نام کلیک کنید.

در ادامه باید طبق صفحاتی که به ترتیب گشوده می‌شوند، شماره تماس و سپس مشخصات و اطلاعات فردی نظیر کد ملی، تاریخ تولد، نشانی پست الکترونیک، کد فعال‌سازی که به شماره همراهتان ارسال می‌شود را وارد کنید.

پس از تشخیص هویت، ثبت‌نام شما در سامانه در بخش ایجاد حساب کاربری به پایان می‌رسد و لینک فعال‌سازی به نشانی پست الکترونیک ارسال می‌شود و در مرحله آخر، باید وارد پست الکترونیک خود شده و با کلیک بر روی لینک ارسال شده، اقدام به فعال سازی حساب کاربری کنید.

پس از ورود به سامانه و حساب کاربری خود صفحه ای گشوده می‌شود در قسمت بالایی آن چهار بخش مهم قرار گرفته است. این چهار بخش عبارتند از:

ثبت درخواست، ثبت‌نام و رزومه من،اعلام نیاز دانشگاه‌ها؛ اولین کاری که پس از ورود به حساب کاربری باید انجام دهید، پر کردن اطلاعات در بخش «رزومه من» است. وقتی وارد این بخش شدید لازم است تمام اطلاعات مربوط به زیرمجموعه‌های اطلاعات شخصی اعم از اطلاعات هویتی، مدارک هویتی، اطلاعات محل سکونت، اطلاعات همسر و همچنین مشخصات و اطلاعات مرتبط با زیرمجموعه‌های اطلاعات تحصیلی را وارد یا بارگذاری کنید.

هنگامی که تمام بخش‌های مربوط به «رزومه من» را تکمیل کردید، می‌توانید وارد مرحله ثبت‌نام فراخوان شوید. در ادامه به تشریح جزئیات مراحل ثبت‌نام خواهیم پرداخت.

* نحوه ثبت‌نام متقاضیان جذب در سامانه mjazb.ir

در سال‌های اخیر، سامانه mjazb.ir، همانند سامانه ساجد دانشگاه آزاد، مرجعی معتبر برای ثبت‌نام افراد تحصیل‌کرده‌ای است که با در اختیار داشتن دانش، مهارت و تجربه و ترکیب تخصص و تعهد، قصد خدمت رسانی به کشور در قامت هیأت علمی دانشگاه را دارند. برای ثبت‌نام متقاضیان جذب در این سامانه، پس از ورود به حساب کاربری و تکمیل اطلاعات در بخش «رزومه من»، نوبت به ورود به بخش ثبت‌نام می‌رسد.

با وارد شدن به بخش ثبت‌نام، باید قوانین و مقررات ثبت‌نام را به دقت مطالعه کرده و سپس اطلاعات رزومه خود را تأیید کرده. پس از انجام این دو کار، می‌توانید با پرداخت وجه به مرحله بعدی ثبت‌نام متقاضیان جذب در سامانه mjazb.ir بروید. در مرحله بعدی که انتخاب اولویت نام دارد،  باید دانشگاه مد نظر خود، نوع تقاضا و سپس نام رشته خود را وارد کنید. در این بخش می‌توانید سه مورد از اولویت‌های خود را به همین ترتیب ثبت کنید.

به این طریق ثبت‌نام شما در سامانه انجام می‌شود و پس از اتمام مهلت فراخوان، تقاضای جذب متقاضیان در سامانه  mjazb.ir از جانب مسؤولین  مربوطه مورد بررسی واقع شده و نتایج نهایی در همین سامانه اعلام می‌شود.

* سامانه ثبت‌نام متقاضیان استفاده از طرح امریه کارکنان وظیفه

متقاضیان استفاده از طرح امریه کارکنان وظیفه می‌توانند برای ثبت‌نام در این طرح به سامانه جذب اعضای هیأت علمی به نشانی mjazb.ir  مراجعه کرده و از بخش سامانه جامع جذب در بخش چپ صفحه نخست سایت گزینه «سامانه ثبت‌نام متقاضیان استفاده از طرح امریه کارکنان وظیفه» را کلیک کنید.
با این کار صفحه زیر گشوده خواهد شد:

آن دسته از متقاضیان نیز باید ابتدا از بخش مربوط به ثبت‌نام که در پائین همین صفحه قرار گرفته است، اقدام به ثبت‌نام در سامانه و ایجاد حساب کاربری کرده و سپس با تکمیل اطلاعات لازم برای پروفایل خود در حساب کاربری شان، بر اساس زمان بندی فراخوان‌ها، برای شرکت در فراخوان جذب اقدام کنند.

این مراحل به این صورت است که پس از کلیک بر روی گزینه ثبت‌نام، صفحه زیر باز می‌شود. متقاضیان استفاده از طرح امریه کارکنان وظیفه باید اطلاعات خواسته شده یعنی نام، ایمیل و رمز عبور را در بخش های مربوطه وارد کنند.

پس از انجام این مرحله، وارد پروفایل کاربری خود می‌شوند و در این بخش لازم است تمامی اطلاعات خواسته شده به همراه مدارک مربوطه وارد و بارگذاری شوند.

از جمله مدارک مورد نیاز برای بارگذاری در این سامانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرده:
عکس پرسنلی ۴*۳ متقاضی که باید با فرمت png اسکن و بارگذاری شود و تصاویر صفحات ۱ و ۲ شناسنامه متقاضی به صورت اسکن شده؛ تصویر کارت ملی متقاضی طرح امریه باید به صورت پشت و رو اسکن شود. برگ اعزام به خدمت که لازم است بدون مهر غیبت باشد، باید اسکن شود، بارگذاری تصویر گواهی مدرک تحصیلی متقاضی یا مدرک فراغت از تحصیل وی با قید معدل و تصویر مدارک شناسایی (شناسنامه و کارت ملی) افراد تحت تکفل متقاضی در صورت وجود و در پایان بارگذاری تصاویر مربوط به مدارک امریه صورت می‌گیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول